וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע בחצבני: "סירות שעברו פשוט דחפו אותו חזרה למים"

קובי דוד

14.7.2013 / 0:28

מטיילים ואנשי ההצלה סיפרו על הקושי לחלץ מהמים את תושב רחובות בן ה-47 שטבע בנהר לעיני אשתו ובנותיו. "אזרחים החזיקו את הקיאק במים הגועשים והעבירו אותו לגדה השנייה"

צילום: יותם אסרף, עריכה: יותם בן-דוד

נסיבות הטביעה בחצבני מתחילות להתבהר: מעדויותיהם של צוותי ההצלה ושל אזרחים שהיו במקום עולה כי זמן רב חלף עד שהצליחו לחלץ את הגבר, שנסחף לסבך צמחייה והיה תחת המים דקות ארוכות. האיש, בן 47, טבע אתמול בצהריים (שבת) סמוך למושב בית הלל לעיני אשתו ובנותיו, בנות 11 ו-14, ככל הנראה לאחר שקפץ לשחות במים ללא חגורת הצלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לקח משהו כמו 12 דקות עד שהוא יצא מהמים". החצבני, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

צחי מלכה, עד ראייה לאירוע, סיפר לוואלה! חדשות: "ישבתי פה על הסירה ושמעתי צעקות מתוך המים. ירדתי למטה וראיתי את הבן אדם תקוע בתוך המים. לא הבנתי מה קורה, בהתחלה חשבתי שהוא סתם ככה נפל ויוציאו אותו בלי בעיות. ראיתי שניים-שלושה אנשים שמנסים לעזור לו לצאת מהמים. ישר התקשרתי לאמבולנס ודאגתי שיפתחו את השער לאמבולנס, לקח לו בסביבות עשר דקות להגיע".

"בינתיים סירות שעברו פשוט עלו על הבן אדם והכניסו אותו בחזרה לתוך המים", המשיך מלכה. "הוא היה מחוסר הכרה. אנשים פשוט לא הצליחו להוציא אותו מהמים בגלל הסירות ובגלל הזרם החזק של המים. לקח משהו כמו 12 דקות עד שיצא מהמים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סירות שעברו פשוט עלו על הבן אדם". שיט קיאקים בחצבני, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, גם לאנשי מד"א שהגיעו למקום היה קושי להגיע אל האיש בשל תנאי הנחל הקשים. "אחרי שהוציאו אותו מהמים לא הצלחנו להעלות סירה לפה, אז לקחנו אותה לגדה השנייה. אנשי מד"א ירדו לגדה השנייה והתחילו לעשות לו החייאה. אני מאמין שזה לא עשה שום דבר, ראיתי אותו שוכב שם ולא קורה שום דבר אחרי שכנראה הבינו שאי אפשר להעלות אותו לרכב ולקחת אותו לבית חולים אז העלו אותו למקום אחר בנחל שאמבולנס יוכל להיכנס ויוכלו להעמיס אותו לאמבולנס. אחרי חצי שעה-ארבעים דקות העלו את הבנאדם לאמבולנס ונסעו לתת לו טיפול בבית חולים. אני מאמין שכשהוא היה במים כבר לא היה סיכוי. הוא היה בסביבות עשר דקות בתוך המים".

בועז דניאל, חובש בכיר ממד"א ירדן, שחזר גם הוא את ניסיונות החילוץ וההחייאה: "בהגיענו למקום מצאנו אדם בתוך המים, מחוסר הכרה ולכוד. בעזרת אזרחים שהיו במקום הצלחנו להעלות אותו לקיאק והתחלנו בפעולות החייאה, כאשר אזרחים מחזיקים את הקיאק במים הגועשים ומעבירים אותנו לגדה. בגדה המשכנו בפעולות יותר מתקדמות, ובאיזשהו שלב הצלחנו להחזיר לו דופק. היה צריך להחזיר אותו שוב לגדה הגבוהה תוך פעולות החייאה מתקדמות כדי להתחיל שינוע לכיוון בית החולים. כל הנסיעה ביצענו פעולות החייאה עד לבית החולים ולצערנו בבית החולים נקבע מותו". הוא ביקש להשתתף בצערה של המשפחה. גופתו של האיש תישלח למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות המוות המלאות.

עדכון ראשון 18:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully