וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט בן שנה וחצי טבע למוות בבריכה ביתית בבת ים

9.7.2013 / 13:50

דוגמא נוספת לסכנה שבבריכות פרטיות: הפעוט טבע בבריכה מתנפחת על גג דירת משפחתו בבת ים. אמו החלה בפעולות החייאה, אך כשהגיע צוות מד"א הוא נאלץ לקבוע את מותו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

פעוט בן שנה וחצי טבע היום (שלישי) למוות בבריכה מתנפחת על גג דירה ברחוב ארלוזורוב בבת ים. כפי הנראה, הפעוט עלה לבריכה יחד עם חמשת אחיו וכולם קפצו יחד למים. אחיו של הפעוט משו אותו מהמים, ואמו התקשרה למגן דוד אדום וקיבלה תדרוך כיצד לבצע בו פעולות החייאה, כשבמקביל הוזנק למקום צוות. החובשים המשיכו בפעולות ההחייאה, אולם בסופו של דבר, הם נאלצו לקבוע את מותו. נסיבות האירוע נחקרות.

פרמדיק מד"א, ניר הנדלר, שהגיע למקום סיפר: "הוזעקנו לקריאה על תינוק שטבע בבריכה ביתית. כשהגענו לדירה, ראינו באחד החדרים את האמא ליד התינוק כבן שנה וחצי שהיה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, לאחר שהיא הוציאה אותו מהבריכה שהייתה על גג, שם שיחק עם עוד ילדים. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן תרופות, החדרת צינור הנשמה ועיסויים במשך דקות ארוכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבריכה שבה טבע הפעוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלום פורטל, חבר לעבודה של האב שהגיע לדירת המשפחה סיפר לוואלה! חדשות: "האבא היה אצלי הבוקר, שוחחנו בענייני עבודה, ולפני שלוש שעות התקשרתי אליו לשאול איפה הדברים עומדים, ואז הוא סיפר לי שהבן שלו טבע למוות. אשתו בהריון, זה עצוב מאוד. הוא היה נסער מאוד, הוא היה בהלם".

מקרים של טביעות פעולות וילדים בבריכות פרטיות הם, למרבה הצער, יחסית שכיחים. רק לפני כעשרה ימים, מת פעוט כבן שנה וחודשיים לאחר שטבע בבריכה פרטית בבית משפחתו ביישוב בדרום. צוות של מד"א שהוזעק למקום ביצע בפעוט פעולות החייאה ופינה אותו במצב קשה מאד לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. חרף מאמצי הרופאים, הוא מת על מיטת הטיפולים.

האב, שבזמן הטביעה היה ככל הנראה בשירותים, הגיע לבית החולים אחרי שהעביר את בתו בת השנתיים למשפחת ידידים קרובים להשגחה. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי הבת ככל הנראה פתחה את הדלת ויצאה עם אחיה לחצר הבית. אז, הוא התקרב לשפת הבריכה, מעד לתוכה וטבע. רק כאשר האב יצא מהשירותים הוא גילה את בנו בבריכה ומשה אותו מן המים. חקירת הפרשה נמשכת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"לא לאפשר לתינוקות להישאר לרגע ללא השגחה"

במד"א מבקשים להדגיש בפני הציבור כי תינוקות וילדים עד גיל חמש הם אוכלוסייה מועדת לטביעה, ומציעים להיעזר באמצעי זהירות בעת בילוי עם תינוקות וילדים בים, בבריכה או סמוך לכל מקור מים אחר. בין היתר, ממליצים במד"א לא לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי. כמו כן, מדגישים כי מצופים וגלגלי ים אינם מעניקים הגנה מלאה לילד, ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.

במקרה של טביעה, מציעים במד"א לפעול על פי ההנחיות הבאות: תחילה יש להוציא את הטובע מהמים ולהזעיק במקביל את מד"א בקו החירום 101. יש להישמע להנחיות הפרמדיקים במוקד החירום, אשר יספקו הדרכה לטיפול בטובע עד להגעת הצוותים. אם הטובע איננו נושם, יש להשכיבו על גבו הרחק מקו המים ולהתחיל מיד בביצוע עיסויי חזה. מומלץ לפנות את הטובע לבית חולים, גם אם הוא מרגיש טוב יותר, להמשך מעקב ובדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully