וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טביעות: גבר ופעוט מתו, שני רוחצים במצב קשה

שלומי גבאי

29.6.2013 / 16:47

הגבר טבע בחוף בוגרשוב וצוות מד"א קבע את מותו. פעוטה מנתיבות פונתה לבית החולים בהכרה מלאה. מקרי טביעה נוספים גם ביפו ובנתניה. הפעוט טבע למוות בבריכה פרטית בעומר

גל טביעות ברחבי הארץ: גבר בשנות ה-60 לחייו טבע בשעות הצהריים (שבת) בחוף בוגרשוב בתל אביב. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה במקום, ובסופן נאלצו לקבוע את מותו. בחוף סמוך טבע צעיר בשנות ה-20 לחייו בים מול כיכר השעון ביפו. צוות של מד"א שהוזעק למקום ביצע בצעיר, ככל הנראה נתין זר מאריתריאה, פעולות החייאה ופינה אותו במצב קשה אך יציב לבית החולים וולפסון בחולון.

בן 50 טבע בחוף סירונית שבנתניה. שלומי גבאי
הגבר שטבע בחוף סירונית בנתניה מפונה לבית החולים/שלומי גבאי

במקביל, טבע גבר כבן 50 בחוף סירונית בנתניה. הוא נמשה מהמים במצב אנוש ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לניאדו בעיר, כשהוא סובל גם מחבלה בראשו. משה באום, פרמדיק של מד"א סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הצוות הגיע למקום לאחר שהגבר נמשה מהמים ללא דופק וללא נשימה. "המצילים ביצעו בו פעולות החייאה תוך כדי הדרכה טלפונית ממוקד מד"א", ציין. "המשכנו בפעולות ההחייאה ופינינו אותו לבית החולים לניאדו תוך כדי ההחייאה". באותו חוף טבע אתמול למוות צעיר בן 21.

כמו כן, פעוטה בת שלוש טבעה בשעות הצהריים בבריכה ביתית בנתיבות. צוות מד"א פינה אותה בהכרה מלאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. זאת, שעות אחדות לאחר שפעוט בן שנה וחודשיים מת לאחר שטבע בבריכה פרטית בבית משפחתו ביישוב עומר שליד באר שבע. צוות של מד"א שהוזעק למקום ביצע בפעוט פעולות החייאה ופינה אותו במצב קשה מאוד לבית החולים סורוקה בבאר שבע. חרף מאמצי הרופאים, הוא מת על מיטת הטיפולים.

אדם טבע למוות בחוף סירונית בנתניה, 29 ביוני 2013. שלומי גבאי
חוף סירונית, היום/שלומי גבאי

מבדיקה ראשונית של המשטרה עלה כי המקרה החמור אירע כאשר אביו של הפעוט נכנס לזמן קצר לשירותים. אחותו, תינוקת כבת שנתיים, ככל הנראה פתחה את דלת החצר - אז יצא הילד מהבית ונפל לתוך הבריכה. רק כאשר האב יצא מהשירותים הוא גילה את בנו בבריכה. הוא משה אותו מהמים והתקשר למד"א. צוות רפואי הוחש למקום, תוך מתן הנחיות טלפוניות לאב כיצד לנהוג בפעוט ואיך לבצע בו פעולות החייאה. כאמור, לבסוף נקבע מותו בבית החולים.

בשירות המטאורולוגי הזהירו הבוקר מפני הגלים הגבוהים שצפויים למתרחצים בחופי הים התיכון. הטמפרטורות בתל אביב הגיעו ל-28 מעלות, אך בשל הרוח המערביות שהגיעו עד למהירות 30 קילומטרים לשעה, הים נעשה גלי עד גבה גלים, ובשירות המטאורולוגי התריעו מפני סכנה ברחצה. גובה הגלים, דבר שוודאי שימח את הגולשים, הגיע עד למטר וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully