וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בעומר: פעוט כבן שנה טבע למוות בבריכה בביתו

רמי שני

29.6.2013 / 11:36

מחקירת המשטרה עלה כי אחותו של הפעוט פתחה את הדלת לחצר, אז אחיה נפל לבריכה וטבע. האב, שכנראה היה בשירותים משה את בנו מהמים. חרף ניסיונות ההחייאה נקבע מותו בסורוקה

אסון בעומר: פעוט כבן שנה וחודשיים מת היום (שבת) לאחר שטבע בבריכה פרטית בבית משפחתו ביישוב שבדרום. צוות של מד"א שהוזעק למקום ביצע בפעוט פעולות החייאה ופינה אותו במצב קשה מאד לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. חרף מאמצי הרופאים, הוא מת על מיטת הטיפולים.

מבדיקה ראשונית של המשטרה עלה, כי המקרה החמור אירע כאשר אביו של הפעוט נכנס לזמן קצר לשירותים. אחותו, תינוקת כבת שנתיים, ככל הנראה פתחה את דלת החצר - אז יצא הילד מהבית ונפל לתוך הבריכה. רק כאשר האב יצא מהשירותים הוא גילה את בנו בבריכה. הוא משה אותו מהמים והתקשר למד"א. צוות רפואי הוחש למקום, תוך מתן הנחיות טלפוניות לאב כיצד לנהוג בפעוט ואיך לבצע בו פעולות החייאה.

כשהגיעה ניידת הטיפול הנמרץ, המשיכו אנשי מד"א את פעולות החייאה והעבירו את הפעוט אותו לבית החולים תוך מתן תרופות, עיסוי לב והחדרת צינור החייאה. מותו של הילד נקבע בעוד ניסיונות ההחייאה נמשכים. אמו של הפעוט, כך התברר, לא שהתה בבית בעת האירוע אלא הייתה באזור ים המלח. היא אותרה בידי המשטרה שסייעה לה להתארגן ולהגיע לביתה, שם המתין לה צוות סוציאלי שעדכן אותה על הטביעה, וסייע לה לעכל את האירוע.

דני שטרקמן, פרמדיק של מגן דוד אדום שהגיע לבית בעומר סיפר כי חבר לאב לאחר שהוא הוציא את הילד מהמים והחל לבצע בו פעולות החייאה בהתאם להנחיות שקיבל ממוקד מד"א. "אנחנו הגענו תוך כדי הטיפול של האב", הוא הסביר, "מצאנו את הילד ללא דופק וללא נשימה. התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות. לאחר כחצי שעה, החלטנו לפנות לבית החולים תוך המשך ניסיונות ההחייאה".

בתחילת החודש - שתי טביעות בבריכות

ימי הקיץ, והניסיון להפיג את החום - כבר הביאו לאחרונה לנפגעים. ילד כבן שבע טבע בתחילת החודש בבריכה בקיבוץ חפץ חיים הסמוך לגדרה, ומצבו הוגדר אנוש. פרמדיקים ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים קפלן ברחובות - שם יוצב מצבו. מבירור של האירוע עלה כי הילד הגיע לבריכה במסגרת יום כיף, כשלפתע הבחין המציל בבריכה שהוא שוכב ללא תזוזה על קרקעית הבריכה. הוא זינק להוציא אותו ובמקביל הוזעקו כאמור כוחות ההצלה.

באירוע אחר שאירע כמעט באותה השעה טבע נער בעוד בריכה בקיבוץ אחר. בן 15 טבע בבריכה בקיבוץ דורות שבמערב הנגב, והוא נמשה מהמים וטופל על ידי חובשים של מד"א. הנער פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון במצב קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully