וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה בכוננות גבוהה: "מתאבדים בדרך לדאחיה"

11.7.2013 / 18:06

בלבנון מדווחים כי נציגי ה-CIA בביירות העבירו מסר למקביליהם המקומיים: מתאבדים סורים ינסו לבצע פיגועים ברובע שבשליטת חיזבאללה. במקביל הציב הארגון מחסומים בבעלבכ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בזירת הפיגוע מיום שלישי)

חיזבאללה נוקט באמצעי ביטחון יוצאי דופן מחשש לפיגועי התאבדות נגד מטרות שיעיות. התקשורת הלבנונית מדווחת כי הארגון השיעי הקים מחסומי קבע ומחסומים ניידים בלב העיר בעלבכ, הידועה כמעוז השיעים בלבנון. זאת בעקבות החשש מפיגועי תופת נוסח זה שאירע שלשום בשכונת ביר אל-עבד שבדאחיה בביירות, אז נפצעו 53 בני אדם מפיצוץ של מכונית עמוסה בחומרי נפץ.

על פי הדיווחים, המחסומים הוקמו בקרבת אחד מבתי הלימוד השיעים המפורסמים בעיר, הנקרא "החוסינייה", על שם האימאם חומייני. כך גם הוקמו מחסומים בקרבת המסגד הגדול על שם חסיין ובקרבת מסגדים אחרים. החשש של חיזבאללה הוא מהישנות של מקרים נוסח זה של יום שלישי האחרון והעברת מכוניות תופת ומתאבדים מסוריה לאזורים השיעים בלבנון.

פרשנות: הגלימה של נסראללה כבר בוערת

פיצוץ מכונית ממולכדת ברובע הדאחייה בביירות, יולי 2013. רויטרס
חשש מהישנות. הפיגוע בדאחיה, השבוע/רויטרס

ערוץ אל-מנאר של הארגון ציטט מקורות ביטחון לבנונים שטענו כי שבוע לפני הפיגוע בדאחיה, העביר ראש ה-CIA בלבנון מידע לראשי מנגנוני הביטחון הלבנונים, על כוונה של פלגים המזוהים עם אל-קאעדה להוציא לפועל שרשרת של פיגועים נגד חיזבאללה. על פי המידע שהגיע לסוכנות הביון האמריקנית, שתי משאיות עמוסות, כל אחת בשבעה טונות של חומרי נפץ, נהוגות בידי מתאבדים, עושות דרכן מסוריה לעבר יעדים בדאחיה של ביירות. כך גם שני טונות נוספים של חומרי נפץ מיועדים לפיגועים ברחבי לבנון, גם נגד הצבא הלבנוני ודיפלומטים זרים.

הדיווח השלישי שהעבירה סוכנות הביון סיפר על פעיל בכיר באחד הפלגים הסונים הקיצונים בסוריה, שהכין מאגר של 500 טילים המיועדים לשיגור מסוריה לעבר העיר בעלבכ. ביום חמישי שעבר, כך לפי אל-מנאר, התקיימה פגישה ביטחונית רמת דרג בארמון הנשיאות הלבנוני בבעבדה, בנוכחות הנשיא וראשי כל מנגנוני הביטחון וחלק מהמידע הוצג בפניהם.

אמש קבוצת המורדים סורית לא-ידועה המזדהה בשם "גדוד הכוחות המיוחדים 313" לקחה אחריות לפיצוץ מכונית התופת ברובע דאחייה. יחידות מיוחדות של גדוד 313 ביצעו את המתקפה באמצעות מכונית תופת ברובע ביר אל-עבד", נכתב בדף הפייסבוק של הקבוצה. "הזהרנו את חיזבאללה שוב ושוב מהתערבות בנעשה בסוריה", נכתב בהודעה, שגינתה את הסיוע שמעניקים לוחמי חיזבאללה לצבאו של נשיא סוריה בשאר אסד, בין היתר בקרב על העיירה קוסייר. הקבוצה אף טענה כי אחת הסיבות לביצוע המתקפה היא כישלון הפוליטיקאים בלבנון לרסן את חיזבאללה.

הקבוצה, שהגדירה עצמה "ישות צבאית עצמאית הנלחמת בסוריה למען ניצחון האל", קיבלה אחריות גם לפיצוץ שני מטעני תופת במתחם של ארגון הטרור במזרח לבנון לפני כשבועיים. "התקיפה הזאת לא הייתה הראשונה – וגם לא האחרונה", הזהיר הארגון בהודעתו, "חיזבאללה יודע היטב מי פגע בחייליו בחודש שעבר". עוד הזהירה הקבוצה בהודעתה: "נרדוף אחר ארגון הטרור הזה היכן שיהיה, עד שאנשיו יפסיקו להשתתף בשפיכת דמו של העם הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully