וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתגברת כוחות בגולן מחשש למתקפה של חיזבאללה

10.7.2013 / 16:37

מקורות צבאיים אמרו לרויטרס כי הארגון אוסף מודיעין על פרישת צה"ל בצפון. מאז נאומו המאיים של נסראללה בחודש מאי, נשלחו טנקים לאזור והוצבו בגבול מערכות מודיעין חדשות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ישראל מתגברת את כוחותיה בגבול עם רמת הגולן מחשש למתקפה של חיזבאללה שתגיע משטח סוריה. בין היתר, הוצבו לאורך הגבול הסורי מערכות מודיעין מתקדמות, המזהות כל תנועה חשודה באזור המפורז.

מקורות ביטחוניים בישראל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי חיזבאללה - המעורב באופן עמוק במלחמת האזרחים בסוריה - עושה הכנות לעימות עתידי עם צה"ל. הארגון השיעי, שספג נזקים כבדים במלחמת לבנון השנייה ב-2006, צובר כעת ניסיון מבצעי חשוב בלחימה בסוריה.

מקור ישראלי אמר כי חיזבאללה אוסף מודיעין על פרישת הכוחות הישראליים ברמת הגולן. "כרגע לא מדובר באיום, אבל אנחנו מבינים את המטרה שלהם", אמר.

טנקים של צה"ל בגבול רמת הגולן. יולי 2013. רויטרס
טנקים של צה"ל בגבול הצפון, בשבוע שעבר/רויטרס

בחודש מאי איים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, להפוך את רמת הגולן לחזית לחימה חדשה נגד ישראל. מקורב צבאי ברמת הגולן אמר כי מאז אותו נאום, צה"ל שלח לצפון "כוחות רבים וטנקים נוספים". לדבריו, "אנחנו מודעים לנוכחות המודיעינית של חיזבאללה בגולן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המלחמה בסוריה ממשיכה לזלוג ללבנון

אתמול ספג חיזבאללה ספג מכה קשה בשל פיצוץ עז במעוז הארגון בדרום ביירות. הפיצוץ היה ברובע דאחייה, ובטלוויזיה הלבנונית תועדה הדליקה הגדולה שפרצה במקום. 18 בני אדם נפצעו.

עדת ראייה אמרה כי היה זה הפיצוץ העז ביותר ששמעה מאז שנות השמונים. עלי מקדאד, סגן יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט, אמר כי הפיגוע הוא "עבודה של סוכנים זרים שמנסים ליצור סכסוך בלבנון".

בסוף חודש מאי התפוצצו ברובע דאחייה שתי רקטות שנורו מעברה הדרומי של ביירות. הן נחתו בסוכנות רכב בשכונת מאר מיכאל וארבעה בני אדם נפצעו. ההערכה היא שמורדים סורים ירו את הרקטות כנקמה על מעורבותו של הארגון השיעי במלחמת האזרחים בלבנון.

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ביירות, לבנון, מאי 2013. AP
נאומו של נסראללה בחודש מאי, שבו הבטיח לפתוח חזית נוספת בגולן/AP

המורדים בסוריה טוענים כי בשבוע שעבר, "כוחות זרים" השמידו נשק רוסי מתקדם שאוחסן בסוריה. הם רמזו למעורבותה של ישראל במתקפה.

שר הביטחון, משה יעלון, אמר אמש כי זה "תקופה ארוכה שמנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים. איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה. קבענו קווים אדומים ואנו עומדים בהם". הוא הוסיף כי יש "הרבה פיצוצים מסביב, אבל בגבולות שלנו שקט".

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר בחודש מאי כי יגיב אם ישראל תתקוף בשטחו. כשנשאל יעלון אם ישראל תתקוף את בסוריה, השיב: "אני לא חושב שצריך להתחייב בנוגע למה נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully