וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים סורים קיבלו אחריות על הפיגוע בביירות

בפיצוץ המכונית שלשום בדאחייה נפצעו 53 בני אדם. "גדוד הכוחות המיוחדים 313" גינה את מעורבות חיזבאללה בסוריה והזהיר: "נרדוף אותם היכן שיהיו. זו לא התקיפה האחרונה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

(זירת הפיצוץ ברובע דאחייה בדרום ביירות, אתמול)

קבוצת המורדים סורית לא-ידועה המזדהה בשם "גדוד הכוחות המיוחדים 313" קיבלה אתמול (רביעי) אחריות לפיצוץ מכונית התופת ברובע דאחייה, שלשום בביירות. בפיצוץ במעוז חיזבאללה בבירת לבנון נפצעו 53 בני אדם. "יחידות מיוחדות של גדוד 313 ביצעו את המתקפה באמצעות מכונית תופת ברובע ביר אל-עבד", נכתב בדף הפייסבוק של הקבוצה.

זירת פיגוע ברובע דאחייה, ביירות. לבנון, 9 ביולי 2013. רויטרס
פיצוץ מכונית התופת, שלשום ברובע דאחייה/רויטרס

"הזהרנו את חיזבאללה שוב ושוב מהתערבות בנעשה בסוריה", נכתב הודעה, שגינתה את הסיוע שמעניקים לוחמי חיזבאללה לצבאו של נשיא סוריה בשאר אסד, בין היתר בקרב על העיירה קוסייר. הקבוצה אף טענה כי אחת הסיבות לביצוע המתקפה היא כישלון הפוליטיקאים בלבנון לרסן את חיזבאללה.

פיצוץ מכונית תופת ברובע דאחייה בביירות, יולי 2013. רויטרס
"חיזבאללה יודע היטב מי פגע בחייליו בחודש שעבר". זירת הפיצוץ/רויטרס

הקבוצה, שהגדירה עצמה "ישות צבאית עצמאית הנלחמת בסוריה למען ניצחון האל", קיבלה אחריות גם לפיצוץ שני מטעני תופת במתחם של ארגון הטרור במזרח לבנון לפני כשבועיים.

"התקיפה הזאת לא הייתה הראשונה – וגם לא האחרונה", הזהיר הארגון בהודעתו, "חיזבאללה יודע היטב מי פגע בחייליו בחודש שעבר". עוד הזהירה הקבוצה בהודעתה: "נרדוף אחר ארגון הטרור הזה היכן שיהיה, עד שאנשיו יפסיקו להשתתף בשפיכת דמו של העם הסורי".

העיר קוסייר במערב סוריה לאחר שנכבשה בידי הצבא וחיזבאללה, יוני 2013. רויטרס
העיר קוסייר בחודש שעבר, לאחר כיבושה על ידי צבא סוריה וכוחות חיזבאללה/רויטרס

שלשום גינה צבא סוריה החופשי, המאגד בתוכו את קבוצות המורדים העיקריות, את הפיגוע בדאחייה, והגדיר אותו "צעד חבלני". תושבת ביירות שהייתה במקום אמרה כי מדובר בפיצוץ העז ביותר ששמעה בעשרות השנים האחרונות. עלי מקדאד, סגן יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט שהגיע לזירה, אמר כי הפיגוע הוא "עבודה של סוכנים שמנסים ליצור סכסוך בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully