וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיכוניסטים מרוצים: "מועד ב' במתמטיקה היה הוגן"

11.7.2013 / 16:15

רבים מתלמידי התיכונים ניגשו היום למועד השני בבגרות לאחר שהבחינה הראשונה הוגדרה קשה מהרגיל. הפעם, התגובות היו שונות: "היה קשה, אבל יותר הוגן מפעם שעברה"

"היה קשה, אבל הוגן": תלמידי התיכונים נבחנו הבוקר (חמישי) במועד ב' של בחינת הבגרות במתמטיקה. כזכור, לאחר מועד א' של הבחינה התלוננו התלמידים על רמת בחינה קשה במיוחד, מה שהוביל לבדיקה של משרד החינוך שהודה לבסוף כי היא אכן הייתה קשה מהרגיל.

אולם בניגוד לפעם הקודמת, נראה כי הפעם התלמידים דווקא יצאו מרוצים. דני ברסלבסקי, תלמיד תיכון מצפת, סיפר כי "היה קשה, אבל יותר הוגן מפעם שעברה. עם זאת, הזמן שניתן לנו, שעתיים, לא הספיק לי לפתור את הבחינה. אני מקווה לקבל סביב 75-80. בבגרות הקודמת קיבלתי 46 למרות שהגישו אותי על 100. היא הייתה קשה מאוד והפקטור אז לא עזר".

גם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל כחלון, שנבחן היום בבחינה הודה כי מלבד שאלה אחת, המבחן היה הוגן למדי. "היה הוגן, אבל קשה. הייתה שאלה אחת ממש לא סבירה. שאר השאלות היו קשות, אבל די הוגנות. התוצאות יגידו בסופו של דבר, אני מקווה שאקבל ציון טוב". גם מורים למתמטיקה עמם שוחחנו הודו כי בניגוד לבחינה הקודמת, הבחינה הנוכחית הייתה הוגנת, מלבד שאלה אחת שהייתה מעט בעייתית לדעתם.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
יתווסף מקדם של תשע נקודות לכל ציון בחינה/בן קלמר

לפני כשבועיים הודה משרד החינוך כי טענות התלמידים והמורים לגבי קושי הבחינה שנערכה בסוף חודש מאי היו נכונות. מסקנות צוות הבדיקה המיוחד שהוקם לטיפול בנושא מצאו כי הבחינה אכן הייתה קשה מהרגיל, והציעו כמה פתרונות לעתיד.

לגבי הבחינה הנוכחית, המליץ המשרד כי בשאלון 806 ייבחרו ארבע התשובות הטובות ביותר מתוך שש השאלות, וכן יתווסף מקדם של תשע נקודות לכל ציון בחינה. לפני שינוי זה, נדרשו התלמידים להשיב על שש מתוך תשע שאלות. כמו כן, בשאלון 807 ייבחרו שתי התשובות הטובות ביותר מתוך השלוש, וכן יתווסף ציון של ארבע נקודות לכל תלמיד. לפני שינוי זה, נדרשו התלמידים להשיב על שלוש מתוך חמש שאלות. לדברי המשרד, שני מהלכים אלה יביאו את ממוצע הבחינה הזו לממוצע הרב שנתי כפי שהיה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully