וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף כפול לחץ אטומי: החלה הבחינה במתמטיקה

21.5.2013 / 14:17

אחרי חודשים של הכנות, מתקיימות היום הבחינות בכל הרמות בשני מועדים. תלמידה: "אנחנו בלחץ, מקווים להוציא מאה". מנהלת בית ספר בחולון: "התלמידים מוכנים מצוין"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

200 אלף תלמידי כיתות י'-י"ב ניגשו היום (שלישי) לבחינת הבגרות המלחיצה מכולן: הבגרות במתמטיקה. התלמידים נבחנים בשאלונים בכל הרמות, כאשר במקביל פותרים המורים את הבחינה על מנת לוודא שאין בה טעויות. לבחינה שבעה שאלונים בסך הכל, והם מחולקים לפי רמת הנבחן והכיתה בה הוא לומד. לבחינה הוזמנו 311 אלף מחברות, ישתתפו בה 14,500 משגיחים. בשעות הצהריים מתקיים המועד הראשון ומועד בחינה נוסף יחל בשעה 15:30. שני המועדים צפויים להסתיים עד השעה 20:00 בערב.

רחלי, תלמידת כיתה י"ב בתיכון קריית שרת בחולון, סיפרה טרם כניסתה לבחינה כי היא אכן מתרגשת ולחוצה לקראתה: "יש לחץ, התרגשות, אני לא יודעת לקראת מה אני הולכת. לא משנה כמה מתרגלים בבית, במבחן תמיד נתקלים בתרגיל שלא ראית ולא הכרת וצריך לדעת להתמודד איתו. אני מקווה שזה לא יקרה לי. אני מפוקסת ויודעת מה אני צריכה לעשות ואני מקווה שלא יהיו לי הפתעות. תרגלתי שעות רבות בבית אבל אתמול עשיתי הפסקה זה לא טוב לתרגל יותר מדי". רחלי ניגשת לבגרות ברמת חמש יחידות: "בבוקר קמתי, שתיתי, אכלתי ארוחת בוקר טובה שתשביע אותי, ורק עברתי על נוסחאות לוודא שאני זוכרת אותן", היא סיפרה.

אתי, אף היא תלמידת כיתה י"ב, סיפרה גם כן על התחושות: "אנחנו בלחץ, זה מבחן קשה מאוד. למדנו וחרשנו ואנחנו מקווים שנוציא את המאה. יש לי ציון הגשה של 88, אני מקווה שיהיה בסדר. עשיתי הרבה בגרויות משנים קודמות ובחינות מתכונת, ואני רק מקווה שהלחץ יעבור. בינתיים אני מרגיעה את עצמי, הבאתי לבחינה שוקולד לשמור על אדרנלין ושיהיה לי קל".

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
311 אלף מחברות, ו-14,500 משגיחים./בן קלמר

מנהלת בית הספר, רותי אנזל, סיפרה כי הצוות החינוכי עמל חודשים רבים על הכנתם של התלמידים לבחינה, והמורים עזרו לתלמידים עד אתמול בשעות הערב בשיעורים פרטיים ובמענה לשאלותיהם. "היום אנחנו נרגשים כי זו בחינת הבגרות במתמטיקה, אבל אנחנו רגועים. התלמידים שלנו מוכנים מצוין לבחינה", ציינה אנזל. "1,200 תלמידים ניגשים לבחינה הזו וזה מאמץ שהוא לא של חודש-חודשיים אלא מאמץ שנתי. אני מאמינה שהם יעשו את הבחינה מעולה. מהבוקר היו פה המורים למתמטיקה שענו לשאלות של תלמידים, יש כאלה שיותר מתקשים אז בבוקר כדי להפיג את המתח הייתה אפשרות לשבת עם המורים, אתמול הם היו פה עד השעות הקטנות ואנחנו מאמינים בהם".

חגית, מורה למתמטיקה בתיכון, סיפרה כי הכינה את התלמידים עד אתמול בשעות הערב. "הם תמיד לחוצים אבל הם יירגעו ויעשו את מה שהם יודעים ויהיה בסדר. איך שהבחינה מתחילה אחרי שהתלמידים מקבלים את הטפסים אנחנו מתחלקים לקבוצות ופותרים את התרגילים ורואים אם יש בעיות – בדרך כלל אין", סיפרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully