וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים זועמים על הבחינה במתמטיקה: "רימו אותנו"

22.5.2013 / 10:39

נבחנים רבים ומוריהם הביעו תסכול רב מרמת הקושי של בחינת הבגרות במתמטיקה, וכתבו לשר החינוך בפייסבוק: "איך זה שכל תלמידי 5 יחידות בארץ לא מסוגלים לפתור את הבגרות?"

תלמידי בתי ספר התיכון התכוננו ונערכו זמן רב לקראת בחינת הבגרות במתמטיקה שהתקיימה אתמול (שלישי). אך לטענת תלמידים, הבחינה - שרבים מהם חוששים ממנה ממילא, הייתה השנה קשה במיוחד והיא לא תאמה את רמת החומר שנלמד בכיתות. מורים למתמטיקה הודו אף הם כי המבחן היה קשה במיוחד הפעם. לאחר הבחינה בחרו תלמידים להפנות את זעמם כלפי שר החינוך, שי פירון. חלק מהם הביע את דעתו בעמוד הפייסבוק הרשמי של השר.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"מקיאים חומר על מסמך מטופש". נבחנים בבגרות במתמטיקה בחולון/בן קלמר

נועה בצר, תלמידת תיכון שנבחנה במבחן הבגרות במתמטיקה, כתבה בעמוד הפייסבוק של פירון: "הבחינות האלה בודקות כמה חומר (מיותר ומשמים) הצליחו לדחוף לתלמיד למוח וכמה מזה הוא מסוגל להקיא. אין קשר לחכמה, הבנה או אפילו יושר. הבחינות האלה הן שטויות במיץ שלא נותנות אינדיקציה אמתית לאיכויות או כישורים. סתם. מקיאים חומר על מסמך מטופש שמקבל חשיבות אפילו שהוא חסר אותה".

דני מיליאבסקי, שגם הוא נבחן במתמטיקה, אמר כי "הבחינות הללו בודקות לא רק את היקף הידע שלנו אלא גם כמה אנחנו תחרותיים, וכמה בתי הספר שלנו דוחקים בנו לקבל ציון כמה שיותר גבוה בכמה שיותר יחידות, בלי לחשוב על מוסריות ואנושיות. די ללימוד מיותר בבית ספר, קדימה לחינוך ערכי, אמתי, בלי מחשבה על ציונים. די 'לשחד' תלמידים לעשות כמה שיותר יחידות במקצוע שלא מעניין אותם על ידי כך שיום אחד הם יעבדו בעבודה טובה ויהיה להם כסף. הגיע הזמן להבין שלא כסף סובב את העולם אלא ערכים אמתיים של בני האדם. שר החינוך לתשומת לבך".

ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013. נועם מושקוביץ
התלמידים זעמו על השר. שי פירון/נועם מושקוביץ

דורין דורסמן, תלמידת כיתה י"א, שהתמודדה עם בחינה ברמה של חמש יחידות, פנתה לשר החינוך, וכתבה: "מה קורה פה? או שמשרד החינוך לא מודע לחומר המועבר בבתי הספר או שבא לך לאתגר דור שלם של תלמידים על חשבון העתיד שלהם. אני לא בטוחה שתהיה לך כלל תגובה, תעשה מעשה. תבדוק מה קרה פה, איך זה שכל תלמידי חמש יחידות בארץ לא מסוגלים לפתור את הבגרות? פשוט חוסר הלימה ברמת החומר בין הבגרות למה שנלמד. אז בבקשה קבל תגובה - הבגרות מבוטלת ותקבע מועד חדש!!!! ורצוי שהפעם השאלון ייערך ברמה הנלמדת, אתגרים יהיו לנו מספיק בחיים".

יובל רז, תלמידת תיכון שניגשה לבחינה ברמת חמש יחידות גם כן, כתבה לשר כי היא התכוננה היטב לבחינה, אך "להפתעתי, קיבלנו מבחן שלא מבייש מבחן באוניברסיטה! השאלות היו ארוכות מדי, עמוסות מדי, קשות מדי ורק לקריאתן נדרשו 10 דקות!". היא הוסיפה כי "הגעתי לבחינה עם (ציון) מגן מעולה והרגשה שאני באמת שולטת בחומר. יצאתי ממנו בהרגשה שרימו אותי. לא הוגן לעשות דבר כזה לאנשים ברמת חמש יחידות שבאמת משקיעים ורוצים להצליח! הבגרות הייתה קשה מאוד לכולם, גם לאנשים שניגשו על ציון מגן 100! גרמתם לנו עוגמת נפש!!!".

מורים למתמטיקה הודו אף הם כי שאלונים 806, 807 ו-804 - לרמות ארבע וחמש יחידות היו קשים במיוחד, וסיפרו כי גם תלמידים מצטיינים התקשו בהם. כך למשל, כתבה הגר לוי, מורה למתמטיקה ברמת חמש יחידות לשר: "שלום כבודו, אני מלמדת מתמטיקה 5 יחידות לימוד במשך שנים רבות. לצורך כתיבת בחינות דרושה מיומנות ומקצועיות. לא מספיק רק 'לשפוך' שאלות. על אחת כמה וכמה כשמדובר בבחינה ארצית, בעלת משקל רב בקבלה ללימודים גבוהים. מה שקורה בבחינות הבגרות במתמטיקה הוא דוגמה ומשל לפרטאצ'יות הישראלית: הבחינות נראות לפעמים כגבבה מקרית של שאלות. קיים הבדל עצום בדרגות הקושי של השאלונים בין מועדים שונים; הציון שתקבל תלוי ברובו במועד בו נבחנת - מזל הוא דבר חשוב בהחלט!!! אחרי כל כך הרבה שנים של הפקרות, קשה כבר להאמין בשינוי, אבל אולי בכל זאת...יש עתיד גם כאן".

ממשרד החינוך נמסר, כי "המשרד יערוך בדיקה מסודרת של בחינת הבגרות. אם ימצא שהתעוררו קשיים בבחינה, המשרד ייתן את המענה הנדרש, בכדי למנוע פגיעה בתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully