וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הנאשם ברצח בבר-נוער נפל מפיגום ונהרג

אור פליסיאן בן ה-15 הוא הנער שעבד בניקוי חלונות באתר בנייה בבני ברק, ונפל מקומה 9: "היה ללא ציוד בטיחות". מוערך שאין חשד לפלילים. סורבה בקשת האח חגי לצאת ללוויה

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, אבי כהן; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

אור פליסיאן, אחיו הקטן של חגי פליסיאן הנאשם ברצח בבר-נוער, הוא הנער שנפל אל מותו היום (רביעי) מפיגום בניין ברחוב חזון איש בבני ברק - כך הותר לפרסום הערב, לאחר שבני משפחתו התבשרו על מותו. מחקירה ראשונית עולה כי אור בן ה-15 עבד כמנקה חלונות באתר בנייה, וככל הנראה איבד שיווי משקל ונפל מהקומה תשיעית, בנקודה בה אין מעקה. מהמשטרה נמסר כי ככל הנראה אין חשד לפלילים, אולם בכל זאת נפתחה חקירה במשטרת מרחב איילון, בראשותו של ניצב-משנה אלברט אוחיון. גם חוקרים של משרד העבודה ישולבו בחקירה.

הנער ההרוג הוא אחיו הקטן של חגי פליסיאן וקרוב משפחתו של הנער ששאול גנון, מנכ"ל הבר-נוער, חשוד בתקיפה מינית שלו. אמו של הנער, אחותו וכן אחיו הגדול יעקב - החשוד באונס עורכת דין אך שוחרר למעצר בית לאחר שנמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף - הגיעו לאתר הבנייה לאחר המקרה. אמו, שהייתה נסערת, זעקה: "בלי חגי לא תהיה הלוויה". חגי פליסיאן עצמו קיבל את הבשורה על מות אחיו מאנשי שירות בתי הסוהר. הוא הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצאת ללוויה, שתתקיים הערב בפרדס כץ, אך זו סורבה. לעומת זאת, בית המשפט התיר לאח יעקב ולקרוב המשפחה הקטין, שנמצאים במעצר בית, לצאת להלוויה. סנגורו של קרוב המשפחה הקטין, עו"ד שי שורר, מסר כי הוא "מברך על החלטת הפרקליטות לאפשר למרשי לצאת ללוויה. מדובר בהחלטה אנושית ביותר".

הזירה בבני ברק בה נפל אל מותו נער כבן 15. יולי 2013. ניב אהרונסון
גופתו של פליסיאן מפונה ממקום האסון, היום/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הבנייה שבו נהרג אור פליסיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בנערים שעבדו בחופש הגדול בניקוי חלונות בעסק של אביו של אחד מהם", הסביר ישראל קורנין, פרמדיק של איחוד הצלה. "זה היה היום השני שלהם בעבודה". לטענת הפרמדיק, הנערים היו בהפסקה והתיישבו לאכול. "אור חשב שהוא מתיישב מאחורי זכוכית ונפל מקומה תשיעית. הם היו ללא קסדות וציוד בטיחות". אלעזר קליין, חובש מתנדב של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנפל מקומה תשיעית, ככל הנראה במהלך עבודתו באתר בנייה. אני וחובשים נוספים ביצענו בפעולות החייאה ממושכות לאחר שנפגע אנושות. למרבה הצער נקבע מותו".

"כמה אסונות למשפחה אחת"

עשרות בני משפחה וחברים הגיעו לפנות ערב לבית משפחת פליסיאן בפרדס כץ, בעוד האח יעקב נסע למכון הפתולוגי באבו כביר כדי לזהות את גופת אחיו הצעיר. "כמה אסונות יכולים לבוא על משפחה בתקופה כה קצרה", אמרה אחת השכנות. "איזה אסון קרה היום, לאבד ילד זה הצער הכי גדול לאם. האמא גם ככה ממוטטת מהמחשבה שחגי ירצה מאסר עולם בגלל המועדון בתל אביב, ועכשיו קיבלה את המכה הזאת , זה בלתי נתפש. ילדים הם ילדים, לא משנה מה המשטרה אומרת עליהם".

הזירה בבני ברק בה נפל אל מותו נער כבן 15. יולי 2013. ניב אהרונסון
הקומה ממנה נפל פליסיאן/ניב אהרונסון
הזירה בבני ברק בה נפל אל מותו נער כבן 15. יולי 2013. ניב אהרונסון
כוחות הצלה במקום האסון/ניב אהרונסון

אחד מחבריו של אור פליסיאן ספד לו: "בזמן שכולם הולכים לים, אור בחר ללכת לעבוד ולעזור למשפחה שזקוקה דחוף לכסף. הוא עבד בניקיון עם אבא שלו ואמר שאת מה שירוויח יעביר לאחיו חגי, שבטח יהיה בכלא הרבה זמן". החבר התרעם על נסיבות מותו של פליסיאן, ואמר: "איך ילד בן 15 נמצא במקום כזה בלי השגחה, אין מנהל עבודה ואיש בטיחות? מרוב כל הדברים שרצו לו בראש בזמן האחרון, לא מפליא שהוא איבד שיווי משקל. אתמול דיברנו והוא אמר שעוד תראו שהתיק של חגי ייפול כמו שהתיק של יעקב נפל".

חגי פליסיאן הואשם ברצח "בשל עוינותו להומואים"

ביום שני השבוע, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד האח הגדול של אור, חגי פליסיאן בן ה-23, בגין הרצח של ליז טרובישי וניר כץ, וניסיון רצח של עשרה צעירים נוספים בבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אושרה גז אייזנשטיין ואסף שביט מפרקליטות מחוז תל אביב, כמה שבועות לפני הרצח שמע פליסיאן מאדם צעיר הקרוב לו כי מנהל הבר-נוער, שאול גנון, פגע בו מינית. אותו צעיר, שנעצר אף הוא בפרשה, פנה אל עד המדינה בפרשה וקיבל ממנו פרטים על שאול גנון ועל המועדון. בכתב האישום נטען כי פליסיאן החליט לרצוח את גנון כנקמה, וכן לפגוע בבאי המועדון "בשל עוינותו לנטייתם המינית".

כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
הואשם השבוע ברצח בבר-נוער. האח הגדול, חגי פליסיאן/דרור עינב

מכתב האישום עולה כי פליסיאן הגיע למועדון בשעת לילה, כברשותו אקדח גנוב ובו 15 כדורים, והוא רעול פנים ולבוש בגדים כהים. במקום שהו באותו הזמן לפחות 26 בני אדם. אז, כך נטען, הוא התחיל לירות ללא הבחנה בנוכחים בחדר המרכזי ואז תר אחר קורבנות נוספים במטרה לרצוח כמה שיותר. מהירי נפגעו כץ וטרובישי ועשרה צעירים נוספים נפצעו פציעות שונות, חלקם נותרו נכים וסובלים מנזקים נפשיים חמורים.

יעקב פליסיאן-  קרוב משפחתם של החשודים בפרשת הרצח בבר-נוער בדיון בהארכת מעצרו בגין ביצוע אונס, יוני 2013. דרור עינב
יעקב פליסיאן, החשוד באונס עורכת דין, בבית המשפט/דרור עינב

גם אחיו הגדול של פליסיאן, יעקב, הסתבך באחרונה עם רשויות החוק. בחודש שעבר הוא נעצר בחשד שאנס עורכת דין שנפגשה עמו בשעת לילה. יעקב פליסיאן, שנמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף שנערכה לו, טען כי עורכת הדין, שביקשה לייצג את אחיו חגי, העלילה עליו וכי היחסים ביניהם היו בהסכמה. בתיחת החודש הורה בית המשפט לשחררו למעצר בית.

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully