וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה הועבר לידי הרשות להגנה על עדים

26.6.2013 / 13:00

לאחר שברח מדירת המסתור ונתפס לאחר יומיים, הועבר עד המדינה בפרשת הבר-נוער לידי הגוף שתפקידו להגן על עדים מאויימים. הוא ימתין לעדותו במשפט ויעזוב לחו"ל בזהות חדשה

עד המדינה בפרשת הבר-נוער הועבר שלשום (שני) לאחריות הרשות להגנה על עדים לאחר שסיים את חקירותיו במשטרה. העד צפוי להישאר במשמורת הרשות עד מתן עדותו במשפט הרצח, לכשייפתח, ולאחר מכן לעזוב את הארץ תחת זהות בדויה ולפתוח בחיים חדשים במדינה זרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד המדינה כפי שנקלט במצלמות האבטחה של המלון בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, עד המדינה נמלט ביום חמישי האחרון מדירת המסתור בה הוחזק על ידי המשטרה, ונתפס לאחר יומיים בבניין ברחוב יצחק שדה בתל אביב. עם חזרתו לידי המשטרה, טענו חוקריו כי חזר לשתף פעולה עימם וכי חזר על גרסתו הראשונית, בה הפליל את חבריו הקרובים. "הייתי לחוץ, לכן ברחתי. אני מרגיש שבגדתי בחברים שלי. אף אחד לא איים עלי", אמר לחוקרים. המשטרה הדגישה, כי על אף בריחתו, לא הפר העד את ההסכם שנחתם עמו וכי הוא אינו במעמד של עצור, אלא שוהה בדירת המסתור החדשה מרצונו החופשי.

עד המדינה הועבר לידי הרשות להגנה על עדים משום שמסר כבר את עדותו בפני החוקרים ועבר עימותים עם החשודים וכעת נותר לו להמתין עד למשפט הרצח, בהנחה שיוגשו כתבי אישום. במהלך המשפט צפוי העד למסור את עדותו בפני נציגי הפרקליטות ויהיה נתון לחקירה נגדית מצד ההגנה, לקראתה עבר הכנה עם חוקריו. הרשות להגנה על עדים הינה יחידה במשרד לביטחון פנים שהוקמה בשנת 2008 ותפקידה להגן על עדים מאוימים ברמת סיכון גבוהה.

פליסיאן הודה ברצח בבר-נוער; פרקליטו: "סתם פנטומימה". אבי כהן
נטען כי הודה בפני מדובבים. חגי פליסיאן בדיון בהארכת מעצרו/אבי כהן

בתחילת השבוע, דווח כי חגי פליסיאן, החשוד המרכזי ברצח בבר-נוער, הודה בביצוע הרצח ב-2009. לאחר שבועיים וחצי שבהם פעלו החוקרים בניסיון להוציא מהחשודים הודאה, הודה פליסיאן במעשה בפני שני מדובבים של המשטרה. בית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של פליסיאן בשמונה ימים, בהסכמה. בדיון נראה פליסיאן עם כיפה שחורה על ראשו, ולא מחויך. המשטרה חשפה בדיון כי בחקירתו אמר פליסיאן לשוטרים: "שימו אותי מתחת לאדמה. אני רוצה לדבר עם עורך הדין שלי, אני רוצה לפטר אותו ולקחת עורך דין מהסנגוריה, חבל על הכסף. יש לכם הכל עליי, פיצחתם את התיק. תטפחו לעצמכם על השכם". עם זאת, כאשר נשאל על ידי החוקרים אם הוא מודה בירי, חזר ואמר שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully