וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בבר-נוער: החשוד המרכזי חגי פליסיאן הודה במעשה

23.6.2013 / 17:20

מעצרו של פליסיאן, שהודה בירי בפני שני מדובבים של המשטרה, הוארך בשמונה ימים. קרוב משפחתו יישאר במעצר יומיים נוספים, ללא קשר לרצח. החשוד השלישי שוחרר למעצר בית

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

חגי פליסיאן, החשוד המרכזי ברצח בבר-נוער, הודה ביממה האחרונה בביצוע הרצח ב-2009. לאחר שבועיים וחצי שבהם פעלו החוקרים בניסיון להוציא מהחשודים הודאה, הודה פליסיאן במעשה בפני שני מדובבים של המשטרה. בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) את מעצרו של פליסיאן בשמונה ימים, בהסכמה. בדיון נראה פליסיאן עם כיפה שחורה על ראשו, ולא מחויך. המשטרה חשפה בדיון כי בחקירתו אמר פליסיאן לשוטרים: "שימו אותי מתחת לאדמה. אני רוצה לדבר עם עורך הדין שלי, אני רוצה לפטר אותו ולקחת עורך דין מהסנגוריה, חבל על הכסף. יש לכם הכל עליי, פיצחתם את התיק. תטפחו לעצמכם על השכם". עם זאת, כאשר נשאל על ידי החוקרים אם הוא מודה בירי, חזר ואמר שלא.

עו"ד משה שרמן, המייצג את פליסיאן, התייחס לדיווחים בדבר הודאתו לכאורה ברצח. "כבר מעכשיו, הפיצו שמועות באינטרנט שהקליינט שאני מייצג, חגי, הודה שהוא רצח", אמר. "היום בבית המשפט התברר דרך החוקר, שהוא הודה והחוקר אמר שהוא לא הודה, כמו כן התברר שלא היה דיבור ממנו אלא סתם פנטומימה בתוך תא המעצר, אבל עדיין מנסים. הדבר המגוחך הוא - אם יש עדות של עד מדינה כל כך טוב, הברחן הבינלאומי, כולל מדובב שהוציא דיבוב מחגי, למה לא עושים כתב אישום?".

חגי פליסיאן בהארכת מעצר לאחר שהודה ברצח בבר-נוער,יוני 2013. דרור עינב
הודה בפני מדובבים. פליסיאן מחוץ לבית המשפט, היום/דרור עינב

מעצרו של קרוב משפחתו של פליסיאן, שעל פי החשוד הותקף מינית בידי מייסד הבר-נוער שאול גנון לפני הרצח, הוארך ביומיים בלבד. במשטרה הדגישו כי המעצר הוארך בשל החשד שהצעיר הזמין אקדח לצורך פגיעה באחר - ללא קשר לאירוע בבר-נוער ב-2009. במשטרה הודו שעד לשלב זה, לא נערך עימות בין גנון - שחתם על הסכם עד תביעה - לבין הצעיר, שבעת התקיפה לכאורה היה קטין. במסגרת ההסכם עם גנון, הוא צפוי להודות בקיום יחסי מין עם הצעיר. עו"ד שי שורר, המצייג את החשוד הצעיר, אמר כי בית המשפט הגיע למסקנה שמרשו "לא קשור לבר-נוער, ולמעשה ביקש ממני להתרכז בעניין החשדות נגד מרשי באקדח". הוא העריך שהצעיר ישוחרר סופית ביום שלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הארכת מעצר לטרלן חנקישייב, החשוד במוערבות בפרשת הבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
נשלח למעצר בית. חנקישייב בבית המשפט, היום/דרור עינב

טרלן חנקישייב, החשוד השלישי במעורבות ברצח, שוחרר למעצר בית בן 14 ימים. עוד לפני הדיון בהארכת מעצרו הוחלט בהסכמת שני הצדדים לשחרר את חנקישייב, אך בית המשפט הורה לו להתרחק מפרדס כץ. הוא ישהה בבית הוריו בבני ברק וייאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. כמו כן, ייאסר עליו להתראיין לתקשורת במשך 14 יום. פרקליטו, עו"ד שמשון וייס, אמר בתום הדיון: "אנחנו חשים הקלה נוכח השחרור לאחר 20 ימי חקירה מאומצת, במסגרתה הופעלו כל תרגילי החקירה האפשריים. מרשי עמד לאורך כל הדרך על חפותו, ובסופו של דבר, המשטרה בהגינותה בדקה את כיווני החקירה האחרים עליהם הצבענו, והגיעה למסקנה כי הוא אכן לא קשור לרצח".

במהלך הדיון הודיעה המשטרה כי עד המדינה, שנלכד אמש לאחר שנמלט ביום חמישי מדירת המסתור בה שהה, נמצא בסטטוס של עצור וישהה בדירת המסתור החדשה בתנאי מעצר בית. נציג המשטרה הבהיר כי גם לאחר שנמלט, עד המדינה "עדיין אמין בעינינו".

הקטין החשוד במעורבות הרצח בבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
קרוב משפחתו של פליסיאן החשוד במעורבות ברצח עם עורך דינו בבית המשפט, היום/דרור עינב

בתוך כך, עד המדינה בפרשה חזר לשתף פעולה עם המשטרה. את הלילה שבין שבת לראשון הוא בילה שוב במחיצת בלשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, אך הפעם בדירת מסתור חדשה, לאחר שברח מדירת המסתור הקודמת בשבוע שעבר. אמש, לאחר ששב לחדרי החקירות במשרדי מחוז תל אביב של המשטרה, הוא חזר על גרסתו הראשונית, שבה הפליל את חבריו הקרובים. "הייתי לחוץ, לכן ברחתי. אני מרגיש שבגדתי בחברים שלי. אף אחד לא איים עלי", אמר לחוקריו.

במשטרה חשו הקלה עם חזרתו של העד ויהדקו את טבעת האבטחה סביבו בדירת המסתור החדשה. עם זאת, גם היום ציינו שם שהוא איננו בסטטוס עצור ושוהה שם מרצונו. מבחינת המשטרה, הוא לא הפר בינתיים את ההסכם שנחתם עמו. עם זאת, הגבירו שם את המעקב מצד גורמים טיפוליים וגם יחידת המשא ומתן של המטה הארצי נכנסה לתמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully