וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל ביפן: הגיבור שמנע אסון גרעיני מת מסרטן

10.7.2013 / 14:37

מנהל הכור בפוקושימה מסאו יושידה מת בגיל 58. הוא סירב לעזוב את המפעל בזמן רעידת האדמה ולהמשיך להפעיל את משאבות הקירור למרות ההוראות שקיבל. ”הוא ייזכר במשך דורות"

הגיבור של אסון הצונאמי ביפן הלך לעולמו: מסאו יושידה, מנהל תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דאיצ'י", שדלפה בעקבות רעש האדמה והצונאמי, הלך אתמול (שלישי) לעולמו בגיל 58. יושידה, שפרש בסוף 2011 מניהול התחנה, מת מסרטן בוושט בבית החולים בטוקיו, כך דווח בכלי התקשורת ביפן.

מסאו יושידה, מנהל הכור בפוקושימה וראש ממשלת יפן יושיהיקו נודה. AP
סרב להקשיב לממוניו. יושידה, משמאל, עם ראש ממשלת יפן הקודם, נודה/AP

הן חברת "טפקו", חברת החשמל של טוקיו המפעילה את התחנה, והן יושידה עצמו טענו שהסרטן לא נגרם כתוצאה מחשיפה לקרינה רדיואקטיבית במפעל, אלא הפילו את האשם בהיותו מעשן כבד. אומץ לבו של יושידה וסירובו לעזוב את המפעל בעת האירועים למרות הוראות ממוניו ייזכרו לדורות רבים ביפן, אומרים במדינה. הוא נשאר במפעל כדי לכוון את הפעולות המסוכנות לקירור הכורים שניזוקו ותפס שליטה על הפעולות. יושידה התעלם מהוראות ממוניו לחדול משפיכת מי ים על הכורים על מנת לקרר אותם.

המפעל הגרעיני נפגע במרץ 2011 כתוצאה מרעידת האדמה בעוצמה 9 בסולם ריכטר. שלושת הכורים נמסו והקרינה שדלפה מהם אילצה עשרות אלפי בני אדם להתפנות מבתיהם.

באוגוסט שעבר נחשפו צילומי וידאו מתוך תחנת הכוח הגרעינית, שצולמו במהלך האסון. קולו של יושידה נשמע זועק בשיחה עם מנהלי החברה: "המטה, זה רציני, זה רציני! יחידה מספר 3. אני חושב שזה פיצוץ מימן. הרגע היה לנו פיצוץ. אני לא יכול לראות כלום מפה בגלל העשן הסמיך!". בהקלטות נוספות, נשמע יושידה מתלונן שאינו מצליח ליצור קשר עם משרד ראש הממשלה, ומביע את תסכולו מכך שהעצות שמספקים אנשי הסוכנות הממשלתית לביטחון בגרעין אינן מתאימות לתחנה שלו.

פיצוץ בכור מספר 2 בתחנת הכוח פוקושימה דיאיצ'י, 14 במרץ 2011. רויטרס
המפעל הגרעיני נפגע במרץ 2011 כתוצאה מרעידת אדמה בעוצמה 9 בסולם ריכטר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully