וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לאסון ביפן: מאות אלפים עדיין עקורים מבתיהם

11.3.2013 / 15:10

ברחבי המדינה ציינו בדקת דומיה את יום הזיכרון לרעש האדמה ולצונאמי הקטלני שגבו את חייהם של כ-19 אלף בני אדם. מאות עדיין נעדרים ורבים לעולם לא יורשו לחזור לבתיהם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ברחבי יפן נערכו טקסים לציון יום השנה השני לרעש האדמה ולצונאמי הקטלני שהחריב חלקים נרחבים מחופה הצפון-מזרחי של המדינה ב-11 במרץ 2011. הרעש, בעוצמה של 9 דרגות בסולם ריכטר, היכה בשעה 14:46, וגרם לגלי ענק בגובה של 30 מטרים שהרסו בתים על יושביהם ופגעו בכורים גרעיניים.

כ-19 אלף בני אדם נהרגו באסון, וכ-315 אלף אחרים נעקרו מבתיהם, בהם כאלה שנאלצו להימלט מאימת הקרינה הגרעינית בכור בפוקושימה. תחנות הכוח באתר הושבתו, אך יחלפו עשרות שנים עד שניתן יהיה לפרקן ולהרוס את האתר. בשל הקרינה, מרבית מהעקורים לעולם לא יוכלו לשוב לאזור.

שנתיים לצונאמי ביפן. מרץ 2013. רויטרס
קיסר יפן אקיהיטו/רויטרס

כ-1,200 נציגי ממשלה התאספו הבוקר במרכז טוקיו כדי לציין את יום השנה בדקת דומייה ברגע שבו היכה הרעש. ראש הממשלה של יפן, שינזו אבה, אמר כי המדינה צריכה ללמוד לקח מהאסון וליישם אותו בחלקים אחרים של יפן. "אנחנו מקווים לעבוד מקרוב עם אלה שהושפעו מהאסון, כדי לבנות מחדש את האזורים שנהרסו ולשחזר את חייהם של מי שהושפעו ממנו", אמר.

ואכן, שנתיים אחרי האסון, מאות אלפי יפנים עדיין חיים בבתים זמניים, ורבים מהם אינם אופטימיים לגבי העתיד. "אנחנו נמצאים בצומת דרכים וצריכים להחליט כיצד נחיה ומה לעשות", אמר סקרי מינאטו, סוחר רכב בן 49 מהעיר ימאדה במחוז איווטה, שמתגורר בבית שניזוק מהצונאמי. "אנחנו נמצאים בפריפריה, ובטוקיו הכלכלה אולי משתפרת, אבל ייקח הרבה זמן עד שזה יגיע לכאן", אמר בצער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שנתיים לצונאמי ביפן. מרץ 2013. רויטרס
דקת דומיה בחברת החשמל טפקו, שהפעילה את הכור הגרעיני בפוקושימה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully