וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בגלל קיצוץ - הושבתה טייסת מבצעית

10.7.2013 / 0:04

לאור הקיצוץ בגובה 3 מיליארד שקלים מתקציב מערכת הביטחון, בחיל האוויר הוחלט להשבית עד להודעה חדשה את הטייסת. מדובר במהלך נוסף לאחר ביטול אימונים ופעילות מבצעית

קיצוץ דרמטי בחיל האוויר: לוואלה! חדשות נודע כי טייסת מבצעית של חיל האוויר הושבתה מאתמול (שלישי) ועד להודעה חדשה, זאת כדי לקצץ בעלויות. בעקבות החלטת הממשלה לאשר את תקציב המדינה לשנים 2013-2014, שכללה דרישה ממערכת הביטחון וצה"ל לחסוך בעלויות ובהוצאות, התקיימו במטה הכללי של צה"ל דיונים בנושא, והתקבלו החלטות דרמטיות בנוגע לבניין הכוח בצבא, סדר הכוחות ואיוש פלטפורמות מסוגים שונים ביבשה באוויר ובים. בסופן הוחלט לקצץ שלושה מיליארד שקלים מתקציב הביטחון - מיליארד שקלים פחות מארבעת המיליארד שדרשו באוצר לקצץ.

מצה"ל נמסר בתגובה כי "תהליך בניית התכנית הרב-שנתית של צה"ל התרחש בימים אלו אל מול המציאות האזורית ואתגרי השעה. התכנית נבנית בהתאם לאילוצי התקציב שהוגדרו על ידי הדרג המדיני ולצד צרכי ההתעצמות הנדרשים מצה"ל. כחלק מתכנית זו, נבחנים מספר שינויים בזרועות ובאגפים. צה"ל ערוך ונחוש לבצע את משימותיו ולהמשיך לשמור על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

טקס חילופי מפקדי חיל האוויר. דייב בוימוביץ'
עוד קיצוץ. מפקד חיל האוויר אמיר אשל לצד הרמטכ"ל גנץ/דייב בוימוביץ'

מדובר במהלך נוסף שמתבצע בצה"ל כחלק מהקיצוץ בתקציב הביטחון, זאת לאחר שבתחילת חודש יוני הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לבטל את התעסוקה המבצעית לגדודי המילואים במהלך שנת 2013. על פי החלטת פורום המטה הכללי של צה"ל, צווי המילואים שנשלחו לחיילי ארבעה גדודי מילואים באותו חודש בוטלו. כמו כן, הוחלט לבטל את התעסוקה המבצעית לכ-70 גדודי מילואים בשנה הנוכחית.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ ושר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, בשעות הבוקר בתרגיל מילואים בבסיס האימונים הפלוגתי באליקים. דובר צה"ל
קיצוץ במערך המילואים, הסדיר וגם בחיל האוויר. שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ/דובר צה"ל

בנוסף לכך, הוחלט בפורום מטכ"ל לבטל בהדרגה את האימונים של מערך המילואים, כדי לחסוך בעלויות ימי המילואים. ההחלטה כללה מתן עדיפות באימונים לחטיבות המילואים המשויכות לדרג המתמרן - כלומר לכוחות היבשה הכוללים את גדודי חיל הרגלים, שריון, הנדסה, חימוש, תותחנים, לוגיסטיקה ורפואה. הביטול בדרג המתמרן יחול בדגש על גדודי חי"ר ושריון, ואילו שאר המסגרות יקיימו כשירות בסיסית בלבד.

במערך הכוחות הסדירים הוחלט לבצע קיצוצים גם כן. בפיקוד העורף, בחיל ההנדסה ובחיל התותחנים יתבצעו רק אימונים בסיסיים. במקביל, במסגרות החי"ר יצומצמו האימונים בכמה שבועות. עוד הוחלט כי כלל התרגילים המטכ"ליים עד סוף שנת 2013 יבוטלו, בהם תרגיל חיל הים ותרגיל פיקוד המרכז. עוד צפויים ירידה בפעילויות החינוך בצה"ל, צמצום אירועי יחידות חיצוניים וצמצום בפעילויות רווחה.

(עדכון ראשון: 18:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully