וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על הקיצוץ במילואים: "נערכים לשנה קשה מאוד"

על רקע הודעת הרמטכ"ל על ביטול תעסוקות מבצעיות למילואים, אמר שר הביטחון כי "כפועל יוצא נעמיס על הסדיר". על הביקורת על אנשי הקבע:" יש לנו לא מעט שמקבלים השלמת הכנסה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בשר הביטחון מתייחס לקיצוץ בתקציב הביטחון בשבוע שעבר

"המצב משברי", כך אמר הערב (שני) שר הביטחון משה יעלון, בתגובה לביטול תעסוקות מבצעיות למילואים. "כדי לצלוח את 2014-2013 אנו נאלצים לחתוך בימי מילואים, להוריד באימונים ובתעסוקה המבצעית של המילואים, וכפועל יוצא מזה להעמיס על הסדיר, שיעשה פעילויות במקום המילואים. יהיו קיצוצים בטווח הקצר, ובתנאי שנדע לתת מענה בטווח הארוך. אנו נערכים לשנה קשה מאוד ב-2014".

"בדיונים על התקציב היה לי ברור שגם מערכת הביטחון צריכה לשאת בנטל הגירעון, אך יש לעשות זאת בשום שכל ועם תכנית רב-שנתית", אמר יעלון, והוסיף כי פיתוח "כיפת ברזל" לא ייפגע מהקיצוץ בתקציב הביטחון, אך פיתוח מערכות אחרות, בהן גם "שרביט קסמים", יתפרש על פני פרק זמן ארוך יותר. שר הביטחון מתח ביקורת על משרד האוצר כי הוא חורג ממתווה ברודט: "מערכת הביטחון לא חרגה ממתווה ברודט, ולצערי כשמגיע משרד הביטחון לדיון עם האוצר, לא מתיישרים לפי הנתונים".

נושא: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בביקורו בבסיס פיקוד העורף ברמלה במסגרת תרגיל נקודת מפנה 7. מאי 2013. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"בדיונים על התקציב היה לי ברור שגם מערכת הביטחון צריכה לשאת בנטל הגירעון". יעלון בביקור בבסיס פיקוד העורף/משרד הביטחון, צילום: אריאל חרמוני

על רקע הקיצוץ במערך המילואים נשמעה ביקורת בתקופה האחרונה על "השומן האמיתי" שיש לקצץ במערכת הביטחון – אנשי הקבע. יעלון טען כי יש "לא מעט אגדות אורבניות" בנושא הפנסיה של אנשי הקבע. "כל מי שמתגייס לקבע מאז היותי רמטכ"ל מתגייס לפנסיה צוברת. יש לנו אנשים שעדיין עובדים לפי פנסיה תקציבית, ולכן יש כאן דור מעבר שעלינו לדעת לחיות איתו".

"צריך להיות ברור שמהנדס בצה"ל משרת ולא עובד", אמר יעלון. "מהנדס בצה"ל עומד לרשות המערכת 24 שעות ביממה בלי חשבון, בלי שעות נוספות וכו'. אין שום מקום שבו אתה עומד לרשות המערכת 24 שעות ביממה. בשנתיים האחרונות המשרתים והגמלאים נפגעו בצורה רצינית. יש לנו לא מעט משרתים בקבע שמקבלים השלמת הכנסה. והפנסיה שלהם לא גבוהה. זה הרוב המכריע. לא כולם מגיעים לדרגות בכירות. לכן ההתנפלות הזו מיותרת".

צווי המילואים שנשלחו לארבעה גדודים יבוטלו

מוקדם יותר דווח כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החליט היום לבטל את כלל התעסוקות המבצעיות לגדודי המילואים במהלך שנת 2013 בעקבות הקיצוץ בתקציב הביטחון, שעליו הוחלט במסגרת תקציב המדינה לשנים 2014-2013. על פי החלטת פורום המטה הכללי של צה"ל, צווי המילואים שנשלחו לחיילי ארבעה גדודי מילואים לשבועיים הקרובים יבוטלו לאלתר. כמו כן הוחלט לבטל את התעסוקות המבצעיות לכ-70 גדודי מילואים בסך הכל למשך השנה הנוכחית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לביטול ימי המילואים לפעולות מבצעיות, יבוטלו בהדרגה גם ימי המילואים לאימונים. על פי ההחלטה, במסגרת תכנית האימונים תינתן עדיפות לחטיבות המילואים המשויכות לדרג המתמרן, כלומר לכוחות היבשה הכוללים את גדודי החי"ר, שריון, הנדסה, חימוש, תותחנים, לוגיסטיקה ורפואה. הביטול בדרג המתמרן יחול בדגש על גדודי חי"ר ושריון, ואילו שאר המסגרות יקיימו כשירות בסיסית בלבד.

הגזרות החדשות יביאו לקיצוץ גם בפעילות הכוחות הסדירים. בפיקוד העורף, חיל ההנדסה וחיל התותחנים יתבצעו רק אימונים בסיסים. במקביל, במסגרות החי"ר יצומצמו האימונים בכמה שבועות. עוד הוחלט כי כלל התרגילים המטכ"ליים עד סוף שנת 2013 יבוטלו, בהם תרגיל חיל הים ותרגיל פיקוד המרכז. עוד צפויים ירידה בפעילויות החינוך בצה"ל, צמצום אירועים יחידתיים חיצוניים וצמצום בפעילויות רווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully