וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבת התרסקות מסוק הקוברה ברבדים: כשל טכני

21.3.2013 / 16:04

צוות החקירה המיוחד שהוקם לבדיקת נסיבות התאונה בשבוע שעבר העביר את מסקנות הביניים למפקד חיל האוויר ולמשפחות ההרוגים. בשלב זה, מערך מסוקי ה"קוברה" ממשיך להיות מקורקע

צילום: שי מכלוף עריכה: יותם בן דוד

התרסקות מסוק ה"קוברה" באזור קיבוץ רבדים בשבוע שעבר, שבה נהרגו שני טייסי חיל האוויר, נגרמה בעקבות כשל טכני, כך מסר היום (חמישי) דובר צה"ל. מסקנות הביניים של צוות התחקיר שהוקם במיוחד לבדיקת נסיבות התאונה הוצגו היום למשפחות הקרבנות. זאת לאחר שהוצגו מוקדם יותר השבוע למפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שהנחה את הצוות למצות כל אמצעי חקירה כדי לברר באופן המעמיק ביותר את נסיבות התאונה והגורמים להתרסקות המסוק. מדובר צה"ל נמסר עוד כי צוות התחקיר ממשיך בעבודתו עד להשלמת כתיבת הדוח. בשלב זה, מערך מסוקי ה"קוברה" ממשיך להיות מקורקע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת ההתרסקות בבוקר שאחרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממצאי התחקיר הראשוני לבירור נסיבות ההתרסקות, שגבתה את חייהם של סגן אלוף (במיל') נועם רון ורב סרן (במיל') ארז פלקסר, העלו כי הגורם לאסון הוא ככל הנראה תקלה טכנית של כלי הטיס, שמקורה ברוטור (מדחף) האחורי. גורם צבאי שנחשף לעבודת ועדת החקירה סיפר כי על אף שהמסוק נפל כגוף אחד, "חלקי הרוטור האחורי התפזרו לכל עבר. הוא לא נותר שלם. לכן, הערכה היא שהרוטור האחורי נשבר כבר באוויר ושהוא מקור הבעיה".

לאחר ההתרסקות התברר בסריקה מהירה בשטח שכוחות צה"ל שכחו לאסוף שברים וחלקים רבים מהמסוק. כמו כן, נשכחו במקום חלקי תצלום אווירי וחלקי מסמך צבאי. גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי "זה חוסר רגישות לא רק כלפי המשפחות השכולות, אלא גם כלפי צוות האוויר. אני לא מאמין שמישהו עשה זאת בכוונה, אבל נדרש היה לגלות יותר רגישות. למה להשאיר חלקי מסוק בשטח? אין שום סיבה לכך". הוא הוסיף כי חלקי המסמך הצבאי הם חלק מ"פנקס השתתפות" של הטייסים, מסמך שמנחה אותם על דרכי פעולה. לדבריו, "במקרה הזה, נראה כי מדובר בקשר בין כוחות שונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום ההתרסקות הושארו חלקי מסוק ומסמכים סודיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully