וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטופות בית הזוועה נחשפות: "יצאנו בחיוך מהגיהנום"

שלוש הנשים שהוחזקו בשבי באוהיו במשך עשור שברו שתיקה והודו לציבור על התמיכה הנפשית והכלכלית: "מתחזקות וצועדות כעת ברגליים איתנות". לדבריהן, גם הפרטיות מסייעת בשיקום

עריכה: גדי וינסטוק

שלוש הנשים שנחטפו והוחזקו בשבי באוהיו במשך עשור שברו את שתיקתן, והודו לציבור האמריקני עבור התמיכה שנתן להן. אמנדה ברי, ג'ינה דה-חסוס ומישל נייט אמרו כי העידוד ששאבו מבני המשפחה, מחבריהן ומהקהילה באוהיו, מסייע להן כל העת להשתקם ולהתחיל מחדש את חייהן.

החוטף, נהג האוטובוס אריאל קסטרו, כופר במיוחס לו. הוא מואשם שחטף את הנשים מרחובות קליבלנד בשלוש הזדמנויות שונות בשנים 2004-2002. הוא כלא אותן בביתו בעיר, אנס אותן והחזיקן במרתף. הנשים נכבלו בשלשלאות ולא הורשו לצאת לחצר יותר מפעמיים במשך השנים.

על פי עדותה של מישל נייט, קסטרו גרם לה להפיל לפחות חמש פעמים לאחר שהרעיב אותה במשך שבועות בכל פעם, וחבט בבטנה בחוזקה עד שאיבדה את התינוק. במהלך השבי, נולדה לברי ילדה קטנה, כיום בת שש.

לקריאה נוספת: מדוע הזוועה באוהיו מרתקת אותנו כל-כך?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמנדה ברי, וברקע תמונתה מהימים טרם חטיפתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בראש ובראשונה, אני רוצה שכולם ידעו עד כמה אני שמחה להיות שוב בבית עם המשפחה והחברים", אמרה אמנדה ברי בסרטון שפורסם אמש (שני) ביוטיוב. "אני נעשית חזקה יותר ויותר מדי יום", אמרה. לדבריה, גם העובדה שהיא זוכה לפרטיות מסייעת לה בשיקום.

חברתה ג'ינה דה-חסוס הופיעה בסרטון לצד אביה, פליקס, והשניים הודו לכל מי שתרם לקרן שהוקמה לתמיכה כלכלית בג'ינה ובשתי החטופות האחרות. אמה של דה-חסוס, ננסי, הודתה אף היא לתורמים ולקהילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ינה דה-חסוס. הודתה למי שתרם לקרן התרומות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מישל נייט, שנחשבת לחטופה שיש לגביה את הפרטים המועטים ביותר, אמרה כי מצבה "בסדר גמור". לדבריה, היא מצפה לקראת חייה החדשים. "נכנסתי לגיהנום ויצאתי ממנו, אבל אני חזקה מספיק כדי לצעוד דרכו כשחיוך על פניי, בראש זקוף וברגליים איתנות", סיכמה. "אני יודעת שאלוהים בשליטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישל נייט. חמקה מהמצלמות עד כה, וככל הידוע, מסרבת להיפגש עם אמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מישל נייט הייתה הקורבן הראשון של אריאל קסטרו. היא נחטפה באוגוסט 2002, כשהייתה בת 20. בגלל שהייתה בגירה כשנחטפה, 15 חודשים לאחר שנראתה לאחרונה, הוסרה מרשימת הנעדרים של המשטרה, בשל הערכה כי ברחה מביתה. בעת שהתנהלו חיפושים נרחבים אחר אמנדה ברי וג'ינה דה-חסוס, מעטים ידעו כי היא נעדרת, עד לרגע בו חולצה מבית הזוועות של קסטרו.

אחרי שחרורה מהשבי, סירבה ג'ינה להיפגש עם אמה ברברה.


לקריאה נוספת על החטיפה באוהיו
האזינו לשיחה הדרמטית של החטופות למשטרה
מקרה נוסף באוהיו: החזיקו מפגרת ובתה כעבדות
מדוע סיפור הזוועה באוהיו מרתק אותנו כל-כך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully