וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרור החטופות באוהיו: האזינו לשיחה הדרמטית למשטרה

שלוש הנשים נחשבו מתות במשך עשור. לפנות בוקר הן אותרו במקרה, כששכן שמע זעקות ופרץ לבית. אחת מהן ילדה בת בזמן שהייתה בשבי. שלושה גברים נעצרו

צילום: רויטרס,רשת החדשות המקומית, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ככל שחולפות השעות נחשפים פרטים נוספים על הדרמה בקליבלנד, אוהיו. שלוש נשים, שהוגדרו כנעדרות או מתות בעשור האחרון, אותרו בבית במערב העיר. שלושה אחים נעצרו בחשד שחטפו אותם. שוטרים פשטו על הבית לפנות בוקר (שלישי) אחרי שאחד השכנים שמע זעקות בוקעות מהמקום. הוא חילץ את האישה הראשונה והביא אותה לביתו, יחד עם ילדה בת שש שהייתה עמה - שאותה ילדה בזמן השבי. מבית השכן התקשרה האישה למשטרה, ותוך זמן קצר חולצו שתי הנשים האחרות.

שלוש הנשים - אמנדה ברי, ג'ורג'ינה (ג'ינה) דה-ג'זוס ומישל נייט - שוחררו במצב טוב, והועברו לטיפול בבית החולים. לדברי המשטרה, השלוש ככל הנראה היו כפותות יחד בבית. בשיחה למוקד 911, שביצעה ברי מטלפון נייד בבית השכן, היא נשמעת זועקת: "עזרו לי. אני אמנדה ברי, נחטפתי ואני נעדרת זה עשר שנים".

אמנדה ברי וג'ורגינה דה חזוס שנעדרו בקליבלנד, ארה"ב, 7 במאי 2013. רויטרס
שתיים מהנעדרות, ג'ינה דה-ג'זוס ואמנדה ברי, בתצלומים מלפני כעשר שנים/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אמנדה ברי, במרכז, עם בתה ואחותה, הבוקר בבית החולים בקליבלנד/מערכת וואלה, צילום מסך

ברי, כיום בת 27, נעלמה בזמן שהייתה בדרכה חזרה הביתה מעבודתה בסניף של "ברגר קינג". דה-ג'זוס, כיום בת 23, נעלמה לפני תשע שנים בתום יום הלימודים, ונייט, כיום בת 31, נעלמה שנה לאחר מכן. ראש העיר קליבלנד, פרנק ג'קסון, אמר כי הוקל לו ששלוש הנשים אותרו בחיים. "יש לנו הרבה שאלות לא-פתורות בנוגע למקרה, והחקירה תימשך", אמר.

צ'ארלס רמזי, השכן שחילץ את ברי מהבית, סיפר כי היא "נשאה בידיה ילדה קטנה" כשמצא אותה. בשיחה עם כתבים, סיפר רמזי על הלילה הדרמטי: "אכלתי מקדונלד'ס, ויצאתי החוצה כי שמעתי צרחות. ראיתי את הילדה, היא הייתה היסטרית וניסתה לצאת מהבית אבל לא הצליחה. נכנסתי למרפסת הבית והיא אמרה לי: תעזור לי לצאת, אני נמצאת כאן הרבה זמן". רמזי אמר כי נאלץ לעקור בבעיטה את דלת הכניסה של הבית כדי לחלץ את ברי ואת הילדה שהייתה עמה.

בית בעיר  קליבלנד, אוהיו, בו הוחזקו שלוש נשים נעדרו. מאי 2013. AP
הבית שבו אותרו שלוש הנשים. השכן ניפץ את הדלת/AP

תעלומת היעלמותן של שלוש הנשים הסעירה את ארצות הברית בעשור האחרון. בתחילת השנה, נידון האסיר רוברט וולפורד לארבע שנות מאסר וחצי אחרי שהודה כי סיפק מידע שקרי לגבי "מיקום קבורתה" של אמנדה ברי, שנראתה לאחרונה ב-21 באפריל 2003, ערב יום הולדתה ה-17. בקיץ שעבר, וולפורד אמר למשטרה לחפש אחר הגופה במגרש בקליבלנד, אך דחפורים שחפרו במקום לא איתרו דבר.

אמה של ברי, לוואנה, מתה ב-2006 אחרי אשפוז ממושך. קרובי המשפחה אמרו כי החיפושים הממושכים אחרי בתה גרמו להידרדרות במצה הרפואי. שני גברים נעצרו ב-2004 בחשד למעורבות בחטיפתה של ג'ורג'ינה דה-ג'זוס ובחשד שהחזיקו את גופתה. כעבור שנתיים התברר כי הם לא היו מעורבים ברציחתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גיבור היום: צ'ארלס רמזי, השכן שחילץ את אמנדה ברי ואת בתה/מערכת וואלה, צילום מסך

רשת סי-אן-אן דיווחה כי החשוד המרכזי בפרשה הוא גבר בן 52, אריאל קסטרו, בעברו נהג אוטובוס תלמידים. אחיו, בני 50 ו-54, נעצרו אף הם. לדברי המשטרה, רק האח האמצעי התגורר בבית. דודו של קסטרו, ג'וליאן, אמר כי המשפחה גדלה במערב העיר קליבלנד, והכירה את משפחתה של דה-ג'זוס.

השכן שחילץ את אמנדה ברי, צ'ארלס רמזי, אמר כי הוא מכיר את החשוד בחטיפה. "אנחנו רואים אותו כל יום. אני גר כאן שנה ועשיתי איתו ברביקיו". אנגל'ה גרסיה, שכנה אחרת, אמרה: "מעולם לא הבחנו בדבר-מה חשוד. אף פעם לא ראינו את הבנות, למרות שתמיד הסתובבנו בחוץ. רק ראינו את הבחור (את החשוד)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully