וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: סגנו של אסד יוחלף יחד עם כל צמרת השלטון

מפלגת הבעת' הודיעה כי 16 מבכיריה יסיימו את תפקידם, בהם פארוק א-שרע. האישים שימונו אינם משתייכים להנהגה הוותיקה. מזכ"ל המפלגה, הנשיא בשאר אסד, יישאר בתפקידו

ההנהגה מתחלפת – ואסד נשאר: מפלגת הבעת', מפלגתו של הנשיא בשאר אסד, הודיעה היום (שני) כי כל צמרת ההנהגה תוחלף, ובכלל זה גם סגן הנשיא, פארוק א-שרע. באתר האינטרנט של המפלגה נכתב כי המועצה המרכזית של המפלגה "כינסה ישיבה ארוכה ביום שני בבוקר, שבה נבחרה הנהגה לאומית חדשה".

נשיא סוריה בשאר אסד. דמשק, יוני 2013. רויטרס
הנהגה לאומית חדשה. נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי המפלגה פרסמה את שמותיהם של 16 חברי המפלגה שייכנסו לתפקידם במקום אלה שהודחו. בין האישים שימונו יו"ר הפרלמנט ג'יהאד א-לחאם וראש הממשלה וואעל אל-חלקי. איש מבעלי התפקידים החדשים לא משתייך להנהגה הוותיקה. המפלגה הודיעה כי המזכיר הכללי אסד יישאר בתפקידו.

לפני כחצי שנה התייחס הסגן א-שרע באופן נדיר למלחמה הניטשת בארצו, והעריך כי אף אחד מהצדדים לא יצליח לנצח במלחמה. בראיון שהעניק לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הפתרון למלחמה בסוריה טמון בגיבוש הסדר היסטורי, שיערב כמה מהמדינות הבולטות באזור ויכלול מעורבות של מועצת הביטחון של האו"ם.

במקביל, ראש הממשלה הזמני של האופוזיציה הסורית, ראסן היתו, הודיע היום על סיום תפקידו, כארבעה חודשים אחרי מינויו. "הודעתי כי לא אמשיך בתפקידי כראש הממשלה הזמנית, על אף שאני מדגיש שאמשיך לעבוד עבור האינטרסים של המהפכה וכדי להשיג את יעדיה", מסר. היתו, איש עסקים בעברו ואזרח ארצות הברית, נבחר על ידי נציגי "הקואליציה הסורית הלאומית" במרץ השנה.

צבא אסד שיגר מתקפה על העיר מעוזי המורדים בעיר חומס. רויטרס
כשני שלישים מאזורי המורדים נחרבו. חומס מופגזת, לפני כשבוע וחצי/רויטרס

על רקע מלחמת האזרחים המתמשכת במדינה, הציע אתמול מנהיג האופוזיציה הסורית החדש אחמד ג'רבה הפסקת אש במהלך חודש הרמדאן שיחל מחר. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות "רויטרס" הזכיר ג'רבה את הלחימה העיקשת בין צבא סוריה לבין המורדים בעיר חומס, השלישית בגודלה במדינה, הנתונה תחת עוצר זה למעלה משנה. "אנו עדים לאסון הומניטרי אמיתי בחומס", אמר ג'רבה.

בסוף השבוע האחרון דווח כי הצבא הסורי, בסיוע לוחמי חיזבאללה מלבנון, ביצע את אחת המתקפות העזות ביותר בחומס מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה. פעילים מקומיים דיווחו כי גם בששת הימים שקדמו לתקיפה נורתה אש ארטילרית וכן גם טילים מהאוויר. אתמול דווח כי כשני שלישים מהאזורים שבשליטת המורדים בחומס נחרבו עקב התקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully