וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית בהצעה לאסד: הפסקת אש ברמדאן

8.7.2013 / 5:31

מנהיג הקואליציה של המורדים, שנבחר ביום שבת לתפקידו, הבהיר כי האופוזיציה לא תשלח נציגים לוועידת השלום כל עוד לא יתחזקו צבאית. בינתיים ממתינים למשלוח מערב הסעודית

הנשיא החדש של הקואליציה הסורית הלאומית של האופוזיציה, אחמד ג'רבה, העניק אתמול (ראשון) ראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד לסוכנות הידיעות רויטרס, בו אמר כי הוא מציע לכוחותיו של הנשיא אסד הפסקת אש למשך חודש הרמדאן. ג'רבה התייחס בעיקר ללחימה בעיר חומס, בה המורדים מתמודדים, לדבריו, עם מתקפות אכזריות מהקרקע ומהאוויר. "אנו עדים לאסון הומניטרי אמיתי בחומס", אמר.

בשנה שעברה נעשה ניסיון להפסקת אש במהלך חג הקורבן, אך שני הצדדים לא קיימו את ההסכם.

עם זאת, ג'רבה ציין כי הוא מצפה למשלוח נשק מתקדם שיסופק על ידי ערב הסועדים ויגיע לידי המורדים, כדי לשנות את יכולתם הצבאית, אותה הגדיר כחלשה. "אני חושב שהמצב הוא יותר טוב מאשר בעבר, אני מאמין שהנשק הזה יגיע לסוריה בקרוב", אמר. נשיא קואליציית המורדים ציין יום קודם לכן כי האופוזיציה לא תשלח נציגים לוועידת השלום הבינלאומית בז'נבה, אלא אם כן אלה יעצימו את יכולותיהם הצבאיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יסכים להפסקת האש? הנשיא אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ז'נבה בנסיבות אלה אינה אפשרית. אם אנחנו הולכים להגיע לז'נבה אנחנו צריכים להיות חזקים על הקרקע, שלא כמו עכשיו. אנחנו חלשים", אמר ג'רבה לאחר פגישה עם מפקדי חטיבות המורדים. "אני לא אנוח עד שאשיג את הנשק המתקדם למורדים כדי להכות בחזרה באסד ובבני בריתו. אני נותן לעצמי חודש אחד כדי להשיג את זה". לאחר פגישה עם משלחת מהעיר חומס החליט ג'רבה לתרום 250 אלף דולרים מכיסו כדי לתמוך במאמצי הסיוע ההומניטריים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully