וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הבר-נוער? מפקד ימ"ר תל אביב לא יקודם בדרגה

7.7.2013 / 21:55

למרות הציפייה, ניצב-משנה גדי אשד לא יקודם במסגרת סבב המינויים הנרחב עליו הכריז השר אהרונוביץ'. יכול להיות שההחלטה נובעת מה"פארסה" התקשורתית ובריחת עד המדינה בפרשה?

מהשלכות פרשת הבר-נוער? מפקד היחידה המרכזית של מחוז תל אביב לא יקודם לדרגת תת-ניצב, כך אישר היום (ראשון) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. סבב המינויים והקידומים שעליו הוכרז היום, פסח על ניצב-משנה גדי אשד, שהיה צפוי לקבל דרגה לפני אירועי החודש האחרון. במסגרת סבב המינויים והקידומים שאושר היום, בהמלצת מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, שובצו 32 קצינים בתפקידים תנ"צ, מתוכם 16 קצינים שהועלו בדרגה.

מפקד ימ"ר ת"א גדי אשד במסע"ת בעקבות חקירת הרצח בבר-נוער. יוני 2013. ניב אהרונסון
לא יקודם. ניצב-משנה אשד/ניב אהרונסון

כידוע, היחידה המרכזית של מחוז תל אביב אמנם פענחה את הרצח, ומחר אף יוגש כתב אישום נגד חגי פליסיאן, אולם התנהלות המשטרה ספגה ביקורת קשה לאורך כל חקירת הפרשה. ראשית, ההתפתחות המשמעותית בחקירת הרצח במועדון הקהילה הגאה חלה רק לאחר כארבע שנים. אחר כך, לאחר ההתפתחות בחקירה, קיימה המשטרה מסיבת העיתונאים טרם הסרת צו איסור הפרסום, שזכתה לכינוי "פארסה". ולבסוף, עד המדינה בפרשה נמלט מדירת המסתור מתחת לאפם של בלשי היחידה.

גורמים במשטרה אישרו כי למרות הציפייה, ניצב-משנה אשד לא יזכה לקידום המיוחל במסגרת סבב המינויים והקידומים רחב ההיקף בתפקידי תתי-ניצבים במשטרת ישראל. כן קודמו שלוש קצינות לדרגת תת-ניצב ומונתה לראשונה יועצת לענייני נשים שתוכפף למפכ"ל ותעסוק בסוגיית השוויון המגדרי לקידום מעמד האישה במשטרה. בין השאר, ימונה תנ"צ אפרים ברכה לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה; לתפקיד ראש היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות ימונה נצ"מ גדי סיס, והוא יקודם לדרגת תנ"צ; בנוסף, לתפקיד ראש חטיבת החקירות באגף מודיעין וחקירות ימונה נצ"מ אורי מכלוף, והוא יקודם לדרגת תנ"צ; כמו כן לתפקיד יועצת המפכ"ל לענייני נשים תמונה תנ"צ יעל אידלמן.

חגי פלסיאן החשוד ברצ בבר נוער. דרור עינב
מחר יוגש נגדו כתב אישום. חגי פליסיאן/דרור עינב

לפני כחודש חשפה המשטרה כי חגי פליסיאן, בן 23, תושב שכונת פרדס כץ בבני ברק, הוא האיש שלפי החשד ירה למוות בניר כץ ובליז טרובישי ופצע 11 בני אדם נוספים במועדון הקהילה הגאה ב-1 באוגוסט 2009. על פי החשד, פליסיאן הגיע למקום במטרה לרצוח את מנהל הבר-נוער דאז שאול גנון, משום שהאמין כי זה תקף מינית קרוב משפחה שלו, אז נער בן 16 (וכיום בן 20). משלא מצא אותו במקום, החל החשוד לירות בנוכחים ללא אבחנה. לפני כשבועיים נודע כי פליסיאן הודה בפני מדובבים של המשטרה בביצוע הרצח. שני החשודים הנוספים שנעצרו בחשד למעורבות במעשה – טרלן חנקישייב וקרוב משפחתו של פליסיאן – שוחררו לביתם.

עם פרסום פרטי הפרשה חשפה המשטרה גם כי ההתפתחות בחקירה הגיעה בסיוע עד מדינה, שהיה שותף של השלושה אך לבסוף החליט "לבגוד" בהם ולהסגיר אותם למשטרה. אלא שכשבוע וחצי לאחר החשיפה נמלט עד המדינה מחלון דירת המסתור שבה שהה, בעוד בלשי המשטרה שומרים על הדירה מבחוץ. אלא שלשמחת המשטרה עד המדינה אותר כעבור 48 שעות בדירה בתל אביב והמשטרה הצליחה להחזיר לעצמה חלק מכבודה האבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully