וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסטה ריקה העבירה חוק המתיר נישואי גאים – בטעות

נוסח תיקון באחד הסעיפים של "חוק הצעירים" במדינה מבטל את ההגבלה לנישואים לזוגות של גבר ואישה בלבד, אולם המחוקקים השמרנים חשים מרומים וקוראים לנשיאה להטיל וטו

היסטוריה בקוסטה ריקה – בטעות? המחוקקים בקוסטה ריקה חתמו השבוע על חוק המתיר נישואים חד-מיניים, רק שמתברר שהם כלל לא התכוונו לעשות זאת. תיקון בסעיף 22 מ"חוק הצעירים" אושר ביום שני האחרון על ידי האסיפה המחוקקת במדינה המרכז אמריקנית, אולם רק בדיעבד הבינו המחוקקים כי לשון הסעיף למעשה מאפשרת נישואים בין בני אותו המין.

בעבר, ציין הסעיף מפורשות כי איחוד מוכר רק אם הוא מתקיים בין גבר לאישה. בנוסח החדש נכתב: "הזכות להכרה ללא אפליה המנוגדת לכבוד האדם, השפעות חברתיות או כלכליות של שותפות אזרחית הידועה בציבור, בלעדית ויציבה, עם יכולת חוקית להינשא במשך יותר משלוש שנים".

הנוסח המתוקן ככל הנראה הוכנס לחוק על ידי מחוקקים ליברלים, והשמרנים ה"חשים מרומים" קוראים לנשיאה לורה צ'ינצ'ילה להטיל וטו על החוק שהם עצמם חתמו עליו. "במהלך הדיון הראשוני בנושא, הסברנו כי יש לפרש את חוק הצעירים באווירת פתיחות כלפי הומוסקסואלים ואיש לא התנגד", טוען המחוקק הליברלי חוזה מריה וילאלטה, אשר עומד מאחורי הנוסח החדש. לדבריו, השמרנים פשוט לא קראו את החוק במלואו לפני שחתמו עליו.

אם החוק ייכנס לתוקף, תצטרף קוסטה לחמש מדינות אמריקה הלטינית שכבר אישור נישואים חד-מיניים. עם זאת, גם אם הנשיאה תחתום על החוק, ישנו סיכוי סביר שהוא ייפול בבתי המשפט. בכל זאת, עצם התהודה שעורר החוק השנוי במחלוקת מספק לתומכים בנישואים חד-מיניים במדינה בסיס לדיון בנושא. "מדובר בצעד ענק עבור זכויות ההומוסקסואלים בקוסטה ריקה", טוען מרקו קסטילו, פעיל לזכויות גאים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully