וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה: הוסר הצו שמנע מזוגות גאים להינשא

29.6.2013 / 3:21

עקב ההחלטה המתירה למדינה לשוב ולהנפיק תעודות נישואים לגאים, החלו רבים להתאסף מחוץ לבית העירייה בסן פרנסיסקו. "תנו לפעמוני החתונה לצלצל!", צייצה התובעת הכללית

בעקבות החלטת בית המשפט העליון של ארצות הברית: בית המשפט הפדרלי לערעורים של מדינת קליפורניה הסיר הלילה (שבת) את הצו שמנע מזוגות חד-מיניים להתחתן בתחומי המדינה בארבע שנים וחצי האחרונות. משמעות ההחלטה היא כי המדינה תוכל לשוב ולהנפיק תעודות נישואים לזוגות גאים. לדברי מאט דורסי, דובר מטעם התובע המחוזי של סן פרנסיסקו, בעקבות ההחלטה גורמים בעירייה פועלים על מנת לאפשר לזוגות גאים להינשא בהקדם האפשרי.

חגיגות ברחבי ארצות הברית לאחר שבית המשפט העליון הכיר בזוגות חד-מיניים נשואים, 26 ביוני 2013. רויטרס
חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בוושינגטון, השבוע/רויטרס

מוקדם יותר השבוע החליט בית המשפט העליון בוושינגטון לבטל את החוק הפדרלי המונע מבני זוג מאותו מין את הזכויות הסוציאליות שלהן זכאים זוגות הטרוסקסואליים. החלטה נוספת שקיבל בית המשפט עסקה בתיקון לחוק שעבר ב-2008 במדינת קליפורניה, שכונה "הצעה 8", ואסר על נישואים חד-מיניים במדינה, אחרי שאלה הותרו כחצי שנה קודם לכן. ואולם, בית המשפט העליון החליט שלא להתערב בסוגיה, ולמעשה הותיר לבית המשפט הפדרלי לערעורים של קליפורניה להחליט בנושא.

ואמנם, דקות ספורות לאחר פרסום ההחלטה של בית המשפט הפדרלי לערעורים, החלו פעילים וזוגות גאים להתאסף מחוץ לבית העירייה של סן פרנסיסקו. "בדרך לבית העירייה", צייצה בטוויטר התובעת הכללית של קליפורניה, קמלה האריס. "תנו לפעמוני החתונה לצלצל!". "מדובר ביום נפלא", אמרה סינדי סטיר, שהגישה בזמנו יחד עם ארוסתה, קריסטין פרי, תביעה נגד "הצעה 8".

זוגות חד-מיניים מפגינים מחוץ לבת המשפט העליון בוושינגטון, יוני 2013. רויטרס
זוגות חד-מיניים מפגינים מחוץ לבת המשפט העליון בוושינגטון, יוני 2013/רויטרס

כמו כן, בעקבות ההחלטה הודיע זוג גאה נוסף שהיה שותף לתביעה כי בכוונתו להתחתן עוד היום. על פי הודעת הקרן האמריקנית לשוויון זכויות, שמימנה את הגשת התביעה, פול קטמי וג'ף זרילו, תושבי ברבנק, יינשאו זה לזה בבית העירייה של לוס אנג'לס. בתקופה שבה היו הנישואים בקליפורניה מותרים כחוק, הספיקו להינשא בה כ-18 אלף זוגות להט"בים.

חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013. GettyImages
חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully