וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אושרה טיוטת חוק המתיר נישואי חד-מיניים

6.2.2013 / 0:05

בעקבות צרפת השכנה: ההצעה ההיסטורית עברה בפרלמנט ברוב של 400 תומכים מול 175 מתנגדים. החקיקה בשלביה הראשוניים, אך כבר גורמת מחלוקת כבדה במפלגתו השמרנית של רה"מ קמרון

הממלכה תיצבע בוורוד? בית המחוקקים הבריטי אישר אתמול (שלישי) טיוטת חוק, המתיר נישואים חד-מיניים החל מהשנה הבאה. טיוטת החוק עברה ברוב של 400 תומכים מול 175 מתנגדים. החקיקה בנושא נמצאת עדיין בשלביה הראשונה, אך העיסוק בה הביא כבר למחלוקת כבדה במפלגתו השמרנית של ראש הממשלה, דיוויד קמרון, המתמודד לאחרונה עם ספק הולך וגדל באשר להמשך תפקידו.

הסוגיה השנויה במחלוקת הסעירה בחודשים האחרונים גם את צרפת השכנה. הנשיא פרנסואה הולנד העלה את הנושא במצע הבחירות שלו בשנה שעברה, ולפני שבוע הגיע מאבקה של הקהילה הגאה גם אל הפרלמנט בפריז, עם הגשתן של הצעות חוק הקוראות לאפשר לזוגות חד-מיניים להינשא ולאמץ ילדים.

בשבועות האחרונים יצאו מאות אלפי צרפתים לרחובות כדי להביע את תמיכתם ברפורמה, בעוד רבים אחרים קיימו הפגנות נגד ביוזמת ארגוני הימין ובתמיכת הכנסייה הקתולית. סקרי דעת הקהל שנערכו במדינה העלו כי 55% עד 60% מהאזרחים תומכים במתן האפשרות לזוגות הומו-סקסואליים למסד את הקשר. כמחצית מהאוכלוסייה אף מעוניינת גם במתן אישור לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים.

אלפים הפגינו בצרפת בקריאה לאישור חוק לנישואים חד-מיניים, 27 בינואר 2013. רויטרס
מפגינים בעד נישואי זוגות חד-מיניים בפריז, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום ראשון שעבר הפגינו אלפי בני אדם בבירה פריז בקריאה לאשר את הצעות החוק. המפגינים הניפו את דגלי הגאווה וקראו קריאות בעד שוויון ונגד אפליה. "זה חשוב מאוד שאתם אומרים היום את המילים הללו למען חוק שוויוני, אתם חלק מאוכלוסיית צרפת שתומכת בצורה נרחבת במהלך", אמר יו"ר מפלגת השלטון הסוציאליסטית בצרפת, ג'ין-פיליפ "הרלם" דיזייר, שנכח בהפגנה. גם ראש עיריית פריז, ברטרנד דלאן השתתף בהפגנה. ראש ממשלת צרפת, ז'אן מארק איירו, אמר כי "חוק יעבור – וברוב גדול".

לפי ההערכה, בימים הקרובים יאשר הפרלמנט הצרפתי, המורכב מרוב סוציאליסטי, את הצעות החוק. אם יאושרו, הן יבשרו על אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בצרפת מאז הוצא עונש המוות מחוץ לחוק במדינה בשנת 1981.

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הצהיר זה מכבר על תמיכתו בנישואי זוגות חד-מיניים. הוא עשה זאת בחודש מאי האחרון בריאיון לרשת ABC. לאחרונה אף אישר אובמה הצעת חוק באילינוי המכשירה זאת. זהו צעד יוצא דופן של הנשיא האמריקאי, בעצמו סנאטור לשעבר מטעם מדינת אילינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully