וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת התנצלה שיירטה מטוס נשיאותי "שנשא את סנודן"

נשיא בוליביה חזר לארצו והתקבל בריקודים ובברכות ממכשפים, אחרי שעוכב באירופה בחשד שניסה להבריח את המדליף האמריקני. התקרית הדיפלומטית עוררה זעם באמריקה הלטינית כולה

נשיא בוליביה שב לארצו לפנות בוקר (חמישי) אחרי שעוכב באירופה, בחשד שניסה להבריח במטוסו הפרטי את המדליף האמריקני אדוארד סנודן. הנשיא, איבו מוראלס, המריא ממוסקבה ולא הורשה לטוס במרחב האווירי של צרפת ופורטוגל ואולץ לנחות בווינה. לפי כמה דיווחים, נערך חיפוש במטוס ולא אותר בו הנוסע המבוקש, המבקש מלקט מדיני בכ-15 מדינות בעולם, בהן בוליביה.

עם נחיתתו, התקבל מוראלס בבירה לה פאס בחגיגות, בתום המסע הדרמטי ורצוף עצירות הביניים שעשה בדרך. הוא כובד בזרי פרחים, ורופאי אלילים הדליקו מדורות לכבודו.

ברדתו מהמטוס אמר מוראלס כי חסימת נתיבי האוויר הייתה "פרובוקציה כלפי אמריקה הדרומית כולה". לדבריו, "האימפריאליזם האמריקני לעולם לא יפחיד אותנו, כי אנחנו אנשי כבוד וריבונות".

רופאי אלילים חוגגים את שובו של נשיא בוליביה איבו מוראלס לארצו. לה פאס, 4 ביולי 2013. רויטרס
רופאי אלילים מכינים כישוף לכבוד חזרתו של נשיא בוליביה/רויטרס

התקרית עוררה זעם רב באמריקה הלטינית, ומפגינים הציתו את דגלי צרפת מחוץ לשגרירות בלה פאס. עשרות בני אדם התגודדו מחוץ למבנה ודרשו לגרש את השגריר בחזרה לפריז.

סנודן עדיין שוהה בנמל התעופה

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, התנצל בפני בוליביה על התקרית הדיפלומטית. לדבריו, הוא אישר למטוס לחצות את המרחב האווירי של צרפת, ברגע שנודע לו כי מדובר במטוס הנשיאותי של מוראלס. התנצלות נוספת נמסרה באופן אישי לשגריר בוליביה בפריז.

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז, אמרה: "זו השפלה לא רק למדינה האחות שלנו, אלא לאמריקה הדרומית כולה". גם נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, אמרה כי "זו מבוכה לכל אמריקה הלטינית". נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, איים בציוץ טוויטר: "זו תוקפנות מסוכנת וחסרת-פרופורציה. נגיב בהתאם".

ככל הידוע, סנודן עדיין שוהה בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה. הוא מבוקש בארה"ב באשמת ריגול, אחרי שהדליף לתקשורת את קיומה של תכנית הציתותים "פריזם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully