וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס: אסירים גאים יוכלו להתייחד עם בני זוגם

19 שנים לאחר שהותרו בישראל מפגשי התייחדות לאסירים, ולאחר מאבק משפטי, נקבע כי השיקולים להתרת מפגשים מסוג זה יהיו זהים לאסירים גאים והטרוסקסואליים

בתום מאבק משפטי ארוך שנים, הודיע לפני מספר ימים שירות בתי הסוהר כי השיקולים בקבלת ההחלטה האם לאפשר מפגשי התייחדות לאסירים הטרוסקסואליים ולאסירים גאים יהיו זהים. זאת, לאחר שנים רבות של התנגדות וסירוב להתיר מפגשי התייחדות לאסירים עם בני זוגם מאותו המין.

תא כלא בעיר עזה בו כלא חמאס חשודים בשיתוף פעולה עם שב"כ. רויטרס
העניין הגיע לראשונה לבית המשפט רק בשנת 2006/רויטרס

עד כה, עמדו בשב"ס על כך שפקודת הנציבות המאפשרת מפגשי התייחדות לאסירים נוגעת רק לבני זוג הטרוסקסואליים, זאת לאור לשון הפקודה המתייחסת מפורשות לבני זוג שהם גבר ואשה. עמדת שב"ס עמדה לראשונה למבחן משפטי רק בשנת 2006, כאשר בית המשפט המחוזי בתל אביב בחר לתמוך בעמדה זו ודחה את עתירתו של אסיר שביקש לקיים מפגשי התייחדות עם בן זוגו. אותו אסיר ביקש לערער על החלטה זו לבית המשפט העליון, אך הדיון בעניינו לא התקיים משום שתקופת מאסרו הסתיימה טרם מועד הדיון שנקבע. בחודש אוקטובר האחרון הגיש האסיר זוהר חנקישייב עתירת אסיר בטענה כי עצם העובדה ששב"ס אינו מאפשר לו לקיים מפגשי התייחדות עם בן זוגו מהווה אפליה על רקע נטייתו המינית.

נושא: מצעד הגאווה 2013 בתל אביב. נמרוד סונדרס
"חבל שהמהפכה לגבי זכויות קהילת הלהט"ב הגיעה לשירות בתי הסוהר רק עכשיו"/נמרוד סונדרס

אגודת הלהט" עתרה בנושא לפני מספר חודשים. גם האגודה לזכויות האזרח פנתה לשב"ס בעניין השוואת תנאיהם של האסירים הגאים כבר בתחילת שנת 2009, ולאחר מכתב תזכורת שנשלח בנושא בחודשים האחרונים, נשלחה לפי כשבוע תגובתו של היועץ המשפטי של שב"ס אשר אישרה כאמור את השוואת התנאים, כאמור לעיל.

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, אמר בתגובה להחלטת שב"ס: "חבל שהמהפכה לגבי זכויות קהילת הלהט"ב הגיעה לשירות בתי הסוהר רק עכשיו. זכויות האדם, ובהן הזכות לשוויון, לא נעצרות בשערי הכלא. זהו צעד נוסף וחשוב בביסוס ההבנה, שיחסים הומוסקסואליים הם שווי ערך ליחסים הטרוסקסואליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully