וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האסיר X: שב"ס באמת יצליח לבצע בדק בית?

25.4.2013 / 19:12

אף שבדוח המשפטי בנוגע להתאבדותו של בן זיגייר מפורטים כשלים רבים של שירות בתי הסוהר, אותו הגוף יהיה גם האחראי להפיק את הלקחים ולתקן את הליקויים שעלו

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

צפו בתחקיר רשת איי.בי.סי בפרשה

בסיכום דוח חקירת סיבות המוות המלא של בן זיגייר שפורסם הבוקר (חמישי) על ידי בית משפט השלום בראשון לציון, קבעה השופטת דפנה בלטמן-קדראי כי "בסיכום החקירה מצאתי כי יש ראיות לכאורה לאשמה של גורמים בשירות בתי הסוהר בגרם המוות של המנוח". עם זאת, למרות המלצתה של השופטת החליטו בפרקליטות שלא להגיש כתבי אישום נגד אותם גורמים, והסתפקו בהעברת חומרי החקירה לגורמים המוסמכים בשירות בתי הסוהר כדי שאלה יקבעו אם יש מקום לפתוח בהליכים משמעתיים נגד אותם גורמים שהתרשלו.

לטענת אורית אדטו, נציבת שירות בתי הסוהר בשנים 2003-2000, ברור שמדובר בהתנהלות לא תקינה של אנשי השירות. עם זאת, היא הביעה ביטחון בכך שהרשויות יבדקו את העניין בצורה יסודית ומקיפה.

לקריאת דוח חקירת נסיבות מותו של האסיר X - לחצו כאן

אדטו הסבירה כי יש שני הליכים: "יש הליך פלילי שנחקר על ידי המשטרה, ובמקרה הזה שופטת מטפלת בעניין, והיא החליטה על הסרת צו איסור הפרסום. מסקנות החקירה הועברו לפרקליטות ולאור הבדיקות שלהם – והם בודקים כמו שצריך אני מניחה – החליטו שאין מקום להעמיד לדין". היא הוסיפה כי "ללא ספק זה מבוסס על חומרי חקירה ונעשה כמו שצריך. לאחר ההליך הפלילי, מן הסתם הנושא יעבור להליך משמעתי כמקובל ושם יוחלט מה שיוחלט נגד הגורמים הרלוונטיים. ללא ספק מדובר כאן בהתנהלות לא תקינה. ברור שהם לא הצליחו למנוע את ההתאבדות של אותו אסיר שנמצא במשמורות של המדינה והיה ידוע להם, לפי מה שאני מבינה, שהוא אדם עם בעיה אובדנית".

לדברי אדטו, היא סומכת על הרשויות שיעשו את העבודה "כמו שצריך": "אני סומכת על ההחלטה שלהם, אם לא נסמוך על רשויות החוק אז על מי נסמוך? חשוב לזכור שמדובר פה באירוע רגיש במיוחד בגלל זהותו של האיש והנסיבות הספציפיות. במקרה הזה נשאלות השאלות בגלל ההתעניינות התקשורתית, אבל אנחנו לא יכולים לסמוך על הרשויות כאשר מדובר במקרה מוות שלא מעניין כל כך מבחינה תקשורתית ולא לסמוך כאשר מדובר במישהו בעל עניין ציבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משירות בתי הסוהר נמסר כי הם עסוקים כרגע בלמידת החלטתה של השופטת בלטמן-קדראי והחלטת הפרקליטות שלא להעמיד איש לדין פלילי, על מכלול ההיבטים הנוגעים להחלטות אלה. "שירות בתי הסוהר מוצא לנכון להדגיש את מאמציו הכבירים בשנים האחרונות לצמצם את מקרי האובדנות של הנתונים במשמורתו. בעניין זה הנתונים מלמדים על ירידה דרמטית של מקרי אובדנות", נמסר בתגובת השב"ס.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully