וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע אחרי רגע: כך נראה יומו האחרון של האסיר איקס

יהושע בריינר

25.4.2013 / 11:57

פגישה טעונה עם אשתו, צפייה בטלוויזיה ושיחה עם עורך דינו. כל אלה קדמו לשלב בו נכנס בן זיגייר לחדר השירותים ונעלם בתוכו למשך כשעה וחצי. אחר כך נמצא תלוי ללא רוח חיים

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

צפו בתחקיר רשת איי.בי.סי בפרשה

כך נראה יומו האחרון של האסיר איקס, בן זיגייר, באגף המאובטח ביותר בכלא איילון: דוח נסיבות מותו של זיגייר, מי שעל פי פרסומים זרים היה סוכן מוסד והתאבד בתאו, הותר היום (חמישי) לפרסום והוא מפרט את התנהלותו של האסיר שמותו הביך את ישראל בעולם כולו. זיגייר, המכונה בדוח "פלוני", נמצא כזכור תלוי במקלחת תא המעצר כשסביב צווארו כרוך סדין ב-15 בדצמבר 2010.

לקריאת דוח חקירת נסיבות מותו של האסיר X - לחצו כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדוח, בשעה 11:10 אשתו ובעתו הקטנה של זיגייר נכנסו לתאו, כשמש"ק מודיעין מלווה אותן. פחות משעה לאחר מכן, ב-12:05, הסתיימה הפגישה עם בני המשפחה. מש"ק המודיעין סיפר כי זיגייר "בכה והיה עצבני ונסער". בשלב זה, זיגייר ביקש למסור פתק לאשתו, אולם המש"ק סירב. זיגייר, בתגובה, קרע את הפתק בזעם. אשתו ביקשה שוב ממש"ק המודיעין להיכנס לתא ולהרגיע את בעלה. המש"ק הסכים, והאישה חזרה לתא, למשך מספר דקות. בצאתה, העיד המש"ק, הבחין כי היא בוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתאו היו שלוש מצלמות אבטחה. זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השעות 14:09-18:02 זיגייר שהה בתאו כששלוש המצלמות הממוקמות בחדר עוקבות אחר כל תנועה שלו, אשר מנוטרת על ידי תא שליטה בבית הסוהר. בין השעות חמש לשש התקשרה העובדת הסוציאלית ל"ש אל סוהריו של זיגייר, על מנת לשאול על מצבו. הסוהרים דיווחו לה כי זיגייר נראה רגוע וכי הוא צופה בטלוויזיה. קודם לכן, קיבל זיגייר שיחה מעורך דינו, משה מזור, שדרש בשלומו, שיחה שלא דווחה למפקדי הכלא על אף החובה לעשות זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה 18:05 הדליק זיגייר את הטלוויזיה ונכנס למיטתו. דקה לאחר מכן, הוא כיבה אותה. ב-18:54 הדליק זיגייר את הטלוויזיה בחזרה, קם ממיטתו ונכנס לשירותים. החל מרגע זה, זיגייר אינו נראה עוד במצלמות - שאינן מכסות את חדר השירותים. על פי הדוח, החדר כולו חשוך מעט, אולם הצללית של זיגייר נראתה לצד תנועות לא ברורות מכיוון המקלחת. בפועל, מסתבר כי אחת המצלמות, המכונה מצלמה 116, לא הייתה תקינה וכי חודשיים קודם ביקשו הסוהרים לשדרגה, ביחד עם המצלמות האחרות בתא, אולם נענו בתשובה כי "נגמר התקציב".

לאחר כשעה וחצי, ב-20:13, נשלח הסוהר א"ע ליצור קשר עם זיגייר דרך האינטרקום לאחר שלא נראה במצלמות מזה זמן ממושך. ב-20:19 נדלק האור בתא על ידי הסוהר א"ע שהלך לבדוק מדוע זיגייר אינו עונה. זיגייר נמצא תלוי בתא מספר 15, הנחשב למאובטח ביותר בכלא איילון, ללא רוח חיים, לאחר שתלה עצמו בעזרת סדין רטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully