וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשור: הרמטכ"ל בביקור חשאי בבריטניה

2.7.2013 / 11:30

לוואלה! חדשות נודע כי גנץ נסע לביקור סודי, כאורחו של הרמטכ"ל הבריטי. במהלך הביקור, הוא צפוי להיפגש עם בכירים במערכת הביטחון המקומית ולדון בשיתופי פעולה צבאיים

לראשונה זה עשור, הרמטכ"ל, בני גנץ, נסע לביקור חשאי בבריטניה – כך נודע לוואלה! חדשות. הרמטכ"ל הגיע לבריטניה כאורחו של מקבילו הבריטי, דיוויד ריצ'ארדס. במהלך הביקור, הוא צפוי להיפגש עם אישים בכירים במערכת הביטחון הבריטית, ולדון עמם על שיתופי פעולה אפשריים, כמו גם על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, בדגש על סוריה.

גורם צבאי הדגיש כי ביקורו של גנץ חשוב מאוד לאור המצב האזורי, השפעתה של בריטניה כגורם מוביל במערב ושיתופי הפעולה האפשריים שבהם ידונו הצדדים. ביקור מסוג זה של רמטכ"ל צה"ל בבריטניה לא התקיים זה עשור. בין השנים 2009-2012 נמנעו קציני צה"ל ושרים לבקר באופן רשמי על אדמת בריטניה מחשש שייעצרו בעקבות תלונות של ארגוני זכויות אדם פרו-פלסטיניים, שטענו לפשעי מלחמה, וצווי מעצר שהוצאו בעקבותיהם על ידי רשויות החוק.

בעקבות מגעים שהתנהלו בין משרד החוץ ומשרד המשפטים בישראל לבין מקביליהם בבריטניה, הושגו הבנות בנושא ואיום המעצר הוסר. בהתאם לכך, כבר בחודש דצמבר ביקר בבריטניה השר להגנת העורף, אבי דיכטר, מי שהיה ראש השב"כ בעת חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, סלאח שחאדה, שיחד עמו נהרגו ילדים ונשים בלתי מעורבים בטרור.

מדובר צה"ל נמסר כי גנץ נחת היום לביקור עבודה רשמי בן יומיים בבריטניה, לצורך פגישות עם גנרל ריצ'ארדס ועם בכירים נוספים בצבא בריטניה. "במהלך הפגישות ידונו הצדדים באתגרים הביטחוניים המשותפים, בתמונת המצב האזורית-ביטחונית במזרח התיכון ובשיתופי פעולה צבאיים. את מקומו של הרמטכ"ל יחליף בהעדרו סגנו, אלוף גדי איזנקוט", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully