וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "האש אוחזת בגלימתו של נסראללה"

רמי שני

27.6.2013 / 19:51

התבטאות חריגה של גנץ בטקס מסדר כנפיים, בקשר למצוקת חיזבאללה בסוריה. נתניהו בטקס: "פעלנו השנה במקומות רבים והשגנו מטרות, מי שצריך לדעת יודע". פרס בחר לדבר על השלום

הרמטכ"ל, בני גנץ, דיבר היום (חמישי) בטקס מסדר כנפיים שבו הוענקו כנפי טיס למסיימי הקורס בבסיס חיל האוויר בחצרים, והתייחס לזירות הרבות שבהן נדרש צה"ל להתמודד. "נביט סביב", אמר, "הזירה בטלטלה, מדרום ומצפון. סוריה עודנה שותתת דם ובלבנון - האש החלה לאחוז בשולי גלימתו של נסראללה". בשבועות האחרונים כבר הזכירו בכירי ביטחון את המצוקה הקשה של הארגון השיעי שנגרר לתוך המלחמה בסוריה, אולם זו הפעם הראשונה שדברים מעין אלו נאמרים בגלוי על ידי הרמטכ"ל. הוא עוד הדגיש כי חיל האוויר הוא זרועו הארוכה של צה"ל הפועלת במשולב עם שאר זרועות הצבא: "אנחנו זקוקים לשיתוף הפעולה הזה כדי לנצח את כל האויבים שלנו. בכך טמונה עצמתנו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר אף הוא בטקס, ואמר כי ישראל הוכיחה שהיא לא רק מדברת, אלא גם עושה. "מי שצריך לדעת, יודע זאת", אמר נתניהו. "בשנה האחרונה פעלנו במקומות רבים והשגנו את המטרות". שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בטקס כי שמי ישראל "מכוסים באיומים", וכי מערכת הביטחון עוקבת אחריהם: "אנחנו עוקבים אחר המתרחש ברצועה, בסוריה ובלבנון ואחרי דהירת איראן להגיע ליכולת גרעינית. חיל האוויר ימשיך להיות הזרוע הארוכה והחזקה של צה"ל".

מסדר כנפיים בחצרים. יוני 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, לשכת העיתונות הממשלתית
בוגרי קורס טיס, בטקס היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בטקס דיבר גם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שבחר להתייחס לצד האנושי של החיל: "חיל האוויר דומה לשרשרת אנושית שבקצה קבוצה קטנה של לוחמים. עוצמתה של השרשרת נגזרת מסך חוזק חוליותיה. ללא הנגדים מהמערך הטכני, לא ימריאו המטוסים; ללא אנשי התעופה המנהלה והבינוי, יחדלו בסיסי החיל מלתפקד מבצעית; ללא אנשי מטה החיל, לא יהיו מבצעים ולא ניבנה לאתגרי העתיד". עוד הוסיף מפקד החיל: "צר לי על אווירה מתלהמת לאחרונה נגד אנשי הקבע. לוז עוצמתנו הם אנשינו ובראשם משרתי הקבע. הם הגשר בין הנדרש לביטחון ישראל לבין האין והחסר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בטקס סיום קורס טיס בבסיס חיל האוויר. יוני 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"פעלנו במקומות רבים והשגנו את המטרות". נתניהו בטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נשיא המדינה, שמעון פרס, הדגיש בטקס כי מהאוויר ניתן לראות את האתגרים ואת הסיכויים: "ניתן לראות אותם טוב יותר מגובה של 50 אלף רגל, מתא הטייס. אני יודע שאתם מוכנים כהלכה להדוף סכנות ולמצות סיכויים. בין אם הסיכוי הוא קרוב כמו המשא ומתן עם הפלסטינים שאותו ניתן לחדש מיד, ובין עם הסכנה היא עולמית. למטוס שתי כנפיים - אחת עזה להגנה ואחרת לחלופת השלום".

במהלך המסדר התעלפה אחת החיילות על מגרש המסדרים ונלקחה לטיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully