וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה גברים אנסו עיתונאית הולנדית בכיכר תחריר

האישה הוכתה בשבוע שעבר והתוקפים כנראה התחזו למפגינים. התובע הכללי חוקר את המקרה. ארגונים חברתיים אומרים שכ-80% מהנשים במצרים דיווחו שהוטרדו מינית

ברקע ההפגנות המתקיימות בקהיר בדרישה להדיח את הנשיא מוחמד מורסי, עיתונאית מהולנד הותקפה בכיכר תחריר בשבוע שעבר ונאנסה ואונס קבוצתי. כך עולה מדוח רפואי של בית החולים בו אושפזה שהוגש למשרד הבריאות המצרי.

רשת סי-אן-אן בשפה הערבית דיווחה אמש (ראשון) כי בדוח, של המרכז הרפואי ב"מכון נאצר", נכתב שביום רביעי האחרון, תקפו חמישה בני אדם את האישה, צעירה באמצע שנות העשרים לחייה. האנסים הזדהו כמפגינים ונמלטו. בתקשורת המצרית דווח כי התובע הכללי, טלעת עבדאללה, הורה לשלוח צוות חוקרים לבית החוקרים, כדי לגבות עדות מהאישה.

בתקופת ההפגנות שהביאו להדחתו של הנשיא חוסני מובארק היו דיווחים רבים על תקיפות מינית בקהיר, שהפכו מאז לעניין שבשגרה. ארגונים לזכויות נשים דיווחו כי בשנה האחרונה, כ-80% מהנשים אמרו שהוטרדו מינית על ידי גבר. אחד הסיפורים הראשונים והמפורסמים ביותר הוא זה של העיתונאית לארה לוגן, כתבת רשת סי-בי-אס, שהותקפה בקהיר בשנת 2011 בידי כמאתיים גברים, שכמה מהם אנסו אותה והיכו אותה באכזריות.

מפגינים נגד מוחמד מורסי. כיכר תחריר, קהיר. 1 ביולי 2013. רויטרס
מפגינים נחים בכיכר תחריר הבוקר, אחרי המחאה ההמונית של אתמול/רויטרס

בתחילת השנה אמר המטיף הסלפי אחמד מחמוד עבדוללה (אבו איסלם) כי מותר לפגוע בנשים המפגינות נגד השלטון, שהן "שטניות עם שיער פרוע שמדברות כמו מפלצות".

"מפגינות באות לתחריר כדי להיאנס"

בסרטון שפרסם עבדוללה, הוא נאם: "אומרים לך שנשים עירומות - שהולכות בכיכר תחריר כי הן רוצות להיאנס - שהן קו אדום! ואז הן מבקשות להוריד את מורסי והאחים המוסלמים מהשלטון!". לדבריו, מפגינות באות לכיכר תחריר לא כדי להפגין - אלא כי הן רוצות להיאנס. "אין להן בושה, אין להן פחד והן גם לא פמניסטיות".

ארגונים לזכויות נשים דיווחו כי במהלך השנה האחרונה הפכו הטרדות מיניות לדבר שבשגרה בקהיר, עד כדי כך שכ-80% מהנשים דיווחו שהוטרדו מינית על ידי גבר. אחד הסיפורים המוכרים ביותר הוא כנראה זה של העיתונאית לארה לוגן, כתבת רשת סי-בי-אס, שהותקפה בקהיר בשנת 2011 על ידי 200 גברים, נאנסה והוכתה באכזריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנות נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. כיכר תחריר, קהיר, 30 ביוני 2013. רויטרס
נשים מפגינים לתמיכה בנשיא מצרים מורסי, שלשום בקהיר/רויטרס

בסוף השנה שעברה דווח כי 300 גברים תקפו מינית שלוש נשים סמוך לכיכר תחריר. התקיפה התרחשה מחוץ לכנסייה, ששימשה בחודש נובמבר כבית חולים שדה. הנשים נמלטו לבניין סמוך והגברים רדפו אחריהן, אולם עובדי הבניין נעלו את הדלתות ולא אפשרו להם להיכנס. צלם של העיתון "אהראם" סיפר כי ניסה לצלם את התקרית, אך התוקפים איימו גם עליו, ואמרו לו שיהרסו את מצלמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully