וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תציל ילד אתיופי שפניו רוטשו על ידי צבו?ע?

עבדול ראזק בן ה-8 הותקף בידי חיית הפרא בכפרו שבאתיופיה, וכתוצאה מהנשיכות נפגע ראשו ואוזנו נתלשה. באדיס אבבה לא מצליחים לסייע, אולם הישועה עשויה לבוא מביה"ח בנהריה

בישראל יצילו את הילד האתיופי שהותקף? בבית חולים באדיס אבבה שוכב כבר כמעט חצי שנה עבדול ראזק בן השמונה, כשגופו מרוטש מנשיכת צבוע. חרף מצבו, הרופאים לא מצליחים להעניק לו טיפול מתאים, וכעת בית החולים בנהריה מנסה לגייס כסף כדי להביאו ארצה לניתוח שיקומי מורכב.

לפני חמישה חודשים נכנס צבוע לכפר בו מתגורר ראזק, ילד אתיופי מוסלמי. הצבוע התפרע בכפר ופגע בכל מי שנקרה בדרכו. ראזק נפגע בפניו ובראשו - ואחת מאוזניו אף נתלשה ממקומה באחת הנשיכות. מאז אותו יום הוא שוהה בבית חולים בבירת אתיופיה, שם מנסים להקל על כאביו ומטפלים בו. אולם, בשל התנאים הרפואיים המוגבלים - הילד רק נחבש בראשו, והצוות מתקשה לטפל בפציעות הקשות שהותיר הצבוע בפניו.

המקרה לא היה נחשף אלמלא עבר באזור ד"ר ריק הודס, רופא של ארגון הג'וינט - הפועל למען אוכלוסיות חלשות ומתקשות. ד"ר הודס, ששהה באתיופיה, פגש את הילד במיטת חוליו בבית החולים וביקש לסייע. על מנת לעזור לראזק הפצוע, פנה הודס בשבוע שעבר לעמותת ידידי בית החולים נהריה - כדי לגייס כסף שיאפשר את העברתו לישראל.

"קיבלנו פנייה לפני מספר ימים בה סופר על ילד אתיופי שהותקף על ידי צבוע וחולץ בשן ועין", סיפרו בבית החולים בנהריה, "ביקשנו שישלחו תמונות של אופי הפגיעות על מנת שנבחן האם ביכולתנו לסייע", הוסיפו. אחרי ניתוח התמונות - ניתן אור ירוק, ובבית החולים הוחלט שיוכלו לנתח את הילד. "כרגע אנחנו מספקים בעיקר תשובות רפואיות ואם הילד יגיע נשמח לטפל בו", נמסר.

בימים אלה מנסים כמה גורמים בארץ ובעולם לפעול לגיוס כסף שיממן את העברתו של ראזק לישראל וכן את טיפולו שנאמד בכ-40 אלף דולר. מדובר בטיפול מורכב, שכן בגלל הפגיעה העורית הנרחבת, יזדקק הילד להשתלה מסובכת של רקמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully