וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: 4 ראשי צבאים כרותים נתלו על גדר בצפון

קובי דוד

25.6.2013 / 16:29

שבוע לאחר שנמצאו ראשי צבאים בנחל עמוד, הפעם התגלה ראשים ליד הכפר עכברה, ככל הנראה במחאה על הגבלת הציד באזור. "חיות הבר היפהפיות שילמו בחייהן בשל אכזריות הציידים"

עוד מקרה של כריתת ראשי חיות בר בצפון: ארבעה ראשי צבאים וראש דורבן נמצאו הבוקר (שלישי) תלויים על גדר ברזל סמוך לכפר עכברה באזור צפת, ככל הנראה במחאה על הגבלת הציד באזור - שבוע לאחר שנמצאו שני ראשים כרותים של צבאים בכניסה לשמורת הטבע בנחל עמוד. על פי החשד, בשני המקרים מדובר בציידים העוסקים בציד לא חוקי, המבקשים לנקום בפקחים הפועלים נגד התופעה באזור הצפון וקונסים לעתים את הציידים. ברשות הטבע והגנים סבורים כי הציידים ייתפסו בקרוב. "ישנן כמה משפחות העוסקות בציד לא חוקי בצפון הארץ", נמסר מהרשות.

בשעות הבוקר התקבלה פנייה מצד אזרח שהבחין בראשים כרותים שנתלו על הגדר סמוך לקטע הכביש החוצה את הכפר. פקח רשות הטבע והגנים מיהר למקום, ונדהם לגלות את המחזה. "זו אמירה מתריסה לכך שהציד ממשיך", סיפר מנהל מחוז צפון ברשות הטבע והגנים, גיא אלון. "הם מנסים להעביר את המסר שהם חזקים עלינו, אך אנחנו נחושים הרבה יותר לתפוס את החשודים".

ראשי צבאים כרותים וראש דורבן כרות בכפר עכברה ברמת הגולן. יוני 2013. רשות הטבע והגנים
"זו אמירה מתריסה לכך שהציד ממשיך". הראשים הכרותים שהתגלו הבוקר/רשות הטבע והגנים

לדבריו, ישנם כמה כיווני חקירה שנבדקים יחד עם כוחות המשטרה כדי לעלות על עקבותיהם של החשודים. "יש כמה משפחות העוסקות בציד בלתי חוקי באזור הצפוני, בצורה מאוד מקצועית מחד ולא הוגנת כלפי חיות הבר מאידך", אמר אלון. "למרות שקשה מאוד לשים את היד על החשודים, אנחנו בטוחים שבסוף הם ייתפסו". אלון אף ביקש לחזק את ידיהם של הפקחים הפועלים בנמרצות נגד התופעה המטרידה. "הפקחים לא מרפים בכל הנוגע לציד לא חוקי. הם פועלים בכל הכוח על מנת למגר את התופעה".

ראשי צבאים כרותים בנחל עמוד. יוני 2013. רשות הטבע והגנים
ראש כרות שהתגלה בכניסה לשמורת נחל עמוד בשבוע שעבר/רשות הטבע והגנים

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "עוד ארבעה צבאים, חיות הבר היפהפיות של ארץ ישראל, שילמו בחייהן בגלל אכזריותם של הציידים. רשות הטבע והגנים נחושה להילחם בתופעת הצייד ותמשיך לשמור על הטבע של הארץ שלנו".

לפני שבוע נמצאו שני ראשים כרותים של צבאים תלויים על הגדר בכניסה לנחל עמוד בגליל העליון. "אנחנו רואים זאת כעליית מדרגה באלימות נגד העובדים ונגד הטבע", מסר אז גולדשטיין. "זה התחיל באלימות נגד פקחים, הצתת רכב, וממשיך בעריפת ראשים של חיות בר מוגנות שהן סמל הטבע בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully