וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלכם לא תלמיד מצטיין? לא תקבלו הנחה בדירה

30.6.2013 / 13:35

חברה המשווקת בתים בראש העין מציעה מבצע מיוחד: הורים לתלמידים עם ציון 90 בתעודה זכאים ל-5% הנחה ברכישת בית. בתנועת המורים החדשה זעמו. החברה: "לא מבינים את ההתרעמות"

הילד שלכם לא קיבל ממוצע של 90 ומעלה בתעודה? כנראה שהוא לא תלמיד מספיק טוב כדי שתקבלו הנחה בדירה: חברת "דונה" המשווקת בתי מגורים בפרויקט "פסגות אפק" בראש העין מציעה 5% הנחה לכל מי שיציג את התעודה של ילדו, לא משנה באיזו כיתה, כל עוד מדובר בתלמיד מצטיין. ומיהו תלמיד מצטיין? הרי שמדובר רק בתלמידים להם ציון שנתי ממוצע של 90 ומעלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרסומת למבצע של חברת "דונה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גילי רומן, מחנך בכפר הירוק וממקימי "תנועת המורים החדשה", ראה את הפרסומת והתקשר למשרדי החברה. "ראיתי את זה וזה כמובן היה מזעזע", הוא סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני לא חושב שיש ספק שזו חצייה של קו אדום בכל ההתעסקות בציונים של ילדים ובמה אתה יכול לעשות מהדברים שהילד שלך עושה כשהוא ילד. זה ניצול ציני של התקופה שבה אנחנו נמצאים - זה ידוע שילדים עכשיו מקבלים תעודות. אפשר לדמיין ילד שמגיע הביתה וההורים מחכים לראות אם הוא קיבל 90 כי זה שווה להם כסף? זה כל כך מוחשי ומכאיב. אני לא מכיר דוגמא כל כך צינית".

רומן החליט להתקשר למשרדי החברה, להתחזות להורה המבקש לקנות דירה, ולבדוק בדיוק במה מדובר. כאשר שאל את נציג השירות איזה ציון מהווה ציון מצטיין, נאמר לו שמדובר בממוצע של 90 ומעלה, לא משנה אם ילדך לומד בכיתה א' או י"ב. "אמרתי לו: 'אבל לילד שלי יש ממוצע 89. מה אפשר לעשות?' הוא אמר לי: 'זה מאוד בעייתי. כי המבצע הוא על 90'. שאלתי אם אולי אפשר לקבל הנחה חלקית, אולי 4% במקום 5%. הוא חשב על זה ואמר: 'לא נראה לי. זה לא עובד ככה. כרגע המבצע הזה הוא על 90'".

"שנציגי החברה יסבירו את עצמם בכנסת"

רומן וחברי תנועתו פנו בנושא לוועדת החינוך של הכנסת ולוועדה לזכויות הילד בבקשה שיקיימו דיון בנושא. "אני חושב שמעבר למסר שצריך להישמע כלפי החברה הזו, צריך להבין שככה מידרדר שיח", אמר רומן. "זה בכלל שיח השוק של החינוך שאומר שהחינוך הוא לא דבר בפני עצמו, יש לו מטרות רווחיות ואפשר להכיל עליו את כללי השוק כי אין הבדל. זה לא נכון וככה בדיוק הדברים נראים. אני חושב שבהקשר הזה אני מאוד רוצה לראות את נציגי החברה מגיעים לכנסת ומספרים איך הגיעו למחשבה המעוותת הזו".

לדבריו, החברה גם מעבירה מסר לפיו היא מבקשת שבפרויקט יגורו משפחות אמידות בלבד: "יש פה צביעות. מה הם רוצים להגיד? משפחות חזקות שיכולות להעמיד ילד חזק עם שיעורים פרטיים וללא לקויות למידה יכולות לקנות דירות בפרויקט הזה. משפחות עשירות".

מחברת "דונה" נמסר בתגובה: "בעידן של ועדות קבלה ליישובים ואף לגני ילדים איננו מבינים את ההתרעמות העולה מפנייתכם. אנו סבורים ככלל שאין כל פסול בכך שהורים לילדים מחוננים ישאפו לכך שילדיהם יבלו בחברה עם רקע משותף גם לאחר תום שעות הלימודים. לפי אותו ההיגיון, היו הפונים צריכים לדרוש מפרויקטים אחרים להוזיל את מחירי הדירות כיוון שהם מפלים על רקע סוציו-אקונומי ויכולות פיננסיות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully