וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לאחר פרסום הציונים: "הפקטור לא יעיל"

27.6.2013 / 13:04

על אף הפקטור שניתן לציון בחינת 5 היחידות במתמטיקה, נותרו תלמידים רבים מאוכזבים וכועסים: "חבל שמשרד החינוך מזלזל בנו". תלמידים אחרים דווקא שמחים שנחסך מהם מועד ב'

תלמידים שנבחנו בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד קיבלו הבוקר (חמישי) את הציונים בבחינה שכללו את הפקטור שנתן משרד החינוך. חלקם דווקא הופתעו לטובה מהציון, אולם חלק נותרו מאוכזבים.

עדיין לא בדקתם את הציון? לחצו כאן

יובל כחלון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, התאכזב לגלות שלמרות הפקטור קיבל ניקוד נמוך מאוד בהתאם לציפיותיו. "אני מאוד מאוכזב מהציון. זה רק מוכיח שהפקטור שנתן משרד החינוך לא היה יעיל באמת. לא תהיה לי ברירה אלא לגשת למועד ב'. אנשים ממש מאוכזבים, אבל ידענו שזה יהיה המצב איך שיצאנו מהבחינה. חבל שהמשרד מזלזל בנו ושמה שמעניין אותו זה רק ציון הממוצע הארצי".

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
חלק מהתלמידים יצאו מרוצים דווקא/בן קלמר

עמית צור, תלמידת כיתה י"ב בתיכון אלון ברמת השרון סיפרה לוואלה! חדשות כי היא מאוכזבת מהציון שקיבלה, למרות שהוא מה שציפתה לו. "יצאתי מהבחינה בתחושה נוראית, בבכי מטורף. הרגשתי שהמון שעות של למידה הלכו לפח. הבוקר קיבלתי את הציון והוא לא היה טוב. אני ניגשת למועד ב', וזה זה היה לי ברור מהרגע שהגשתי את הטופס. גם אחרי שהודיעו על מתן הפקטור זה היה לי ברור שהוא לא יספיק. הוא לא היה יעיל כי רוב התלמידים לא ענו על כל השאלה וענו רק על סעיפים. יפה שהמשרד בא לקראתנו אבל זה לא היה מספיק".

אביאל בן הרוש, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר הרב תחומי בצפת, דווקא שמח לגלות כי לא יצטרך לגשת למועד ב': "אני מרוצה, ברוך השם. קיבלתי 84 וכנראה שעשיתי את הבחינה יותר טוב ממה שחשבתי והפקטור באמת עזר. אני חש הקלה שאני לא צריך ללמוד למועד ב'. אחרי הבחינה חשבתי שהם באמת הגזימו ולא ידעתי לאיזה ציון לצפות".

תלמידים נוספים כתבו בעמוד הפייסבוק של משרד החינוך והביעו אכזבה מהציון. כך למשל רשמה אחת התלמידות: "ציון מזעזע. נקווה שמועד ב' יהיה ברמה נורמלית". תלמיד אחר רשם כי הפקטור דווקא הועיל: "ילדים שהוגשו על 60 קיבלו 100". תלמידים נוספים תהו מתי יפורסמו יתר הציונים ומהמשרד נמסר כי הציונים של הבחינות ברמות 4 ו-3 יחידות לימוד יפורסמו בהמשך השבוע.

משרד החינוך הקדים את פרסום ציוני בחינת הבגרות במתמטיקה 5 יחידות לימוד, והעלה אותם הבוקר אל אתר המשרד. מדובר בציוני מועד א', קיץ תשע"ג, שאלונים 806 ו-807 ושאלונים של נבחנים אקסטרניים. לרוב, מפורסמים ציוני המבחן כמה ימים בלבד לפני מועד ב', אולם הפעם, בשל קושי הבחינה החריג בו הודה בשבוע שעבר משרד החינוך, הועלו הציונים כשבועיים לפני המועד השני של הבחינה ב-11.7.13.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"יפה שמשרד החינוך בא לקראתנו אבל זה לא היה מספיק"/בן קלמר

בשעתיים הראשונות התלוננו תלמידים רבים על קשיים בהשגת הציון, זאת בשל העובדה שלא הייתה להם סיסמה. התלמידים מקבלים סיסמה במהלך הבחינה הראשונה בכיתה י' וחלקם לא שומרים אותה לאורך השנים. מוקד הסיסמאות היה סגור עד השעה 10:00, והתלמידים נאלצו להמתין. תלמידים אחרים נאלצו להמתין כיוון שחיכו שהציונים יעלו לאתר הבית ספרי בו אין צורך בסיסמא.

צוות הבדיקה המיוחד הסכים עם הטענות

בשבוע שעבר הודה כאמור משרד החינוך כי טענות התלמידים והמורים לגבי קושי הבחינה שנערכה בסוף חודש מאי היו נכונות. מסקנות צוות הבדיקה המיוחד שהוקם לטיפול בנושא מצאו כי הבחינה אכן הייתה קשה מהרגיל, והציעו כמה פתרונות לעתיד.

לגבי הבחינה הנוכחית המליץ המשרד כי בשאלון 806 ייבחרו ארבע התשובות הטובות ביותר מתוך שש השאלות, וכן יתווסף מקדם של תשע נקודות לכל ציון בחינה. לפני שינוי זה נדרשו התלמידים להשיב על שש מתוך תשע שאלות. כמו כן, בשאלון 807 ייבחרו שתי התשובות הטובות ביותר מתוך השלוש, וכן יתווסף ציון של ארבע נקודות לכל תלמיד. לפני שינוי זה נדרשו התלמידים להשיב על שלוש מתוך חמש שאלות. לדברי המשרד, שני מהלכים אלה יביאו את ממוצע הבחינה הזו לממוצע הרב שנתי כפי שהיה בעבר.

אולם ההחלטה לא הצליחה לספק את התלמידים והמורים. רבים טענו כי הפתרון שהציע משרד החינוך לא נותן תשובה מספקת לבעיות שעלו מהבחינה. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית אמר אז בתגובה להחלטה כי הבחינה "לא ייצגה את רמת הידע של התלמידים. הפתרון שהציע משרד החינוך טוב ברמה הארצית, אך לא עוזר לתלמידים שנבחנו באופן פרטני. הוא מתייחס אך ורק לממוצע הציונים הארצי הנוכחי, ביחס לממוצע בשנים קודמות, ולא ליכולות התלמידים. הפתרון לא מתאים לתלמידים שלא פתרו שאלות שלמות, אלא מספר סעיפים בכל אחד מהתרגילים, אם בכלל. תלמידים רבים מנבחני הבגרות במתמטיקה התייאשו במהלך הבחינה מרמת הקושי בשאלות ומהעומס הרב שהיה. חלקם לא סיים את הבחינה ואחרים לא פתרו שאלות שלמות, אלא רק חלקים קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully