וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: "נמשיך להתקדם עם העשרת האורניום"

28.6.2013 / 17:12

ראש הארגון לאנרגיה אטומית בטהרן סתר את דבריו של שר החוץ הרוסי, שהודיע כי איראן מתכוונת לעצור את ההעשרה לרמה של 20%. "למרות רצון המערב, העבודה בפורדו תימשך"

שבועיים חלפו מאז בחירתו של חסן רוחאני לנשיא איראן, אך על אף שהוא נחשב למתון יחסית בדעותיו, אמר היום (שישי) ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, פריידון עבאסי-דוואני, כי טהרן ממשיכה להתקדם עם תכנית העשרת האורניום שלה. לדבריו, ייצור הדלק הגרעיני "יימשך בקו אחד עם המטרות המוצהרות שלנו", והוא ציין כי גם העשרת האורניום לא תשתנה. עבאסי-דוואני דיבר בכנס אנרגיה גרעינית בסנט פטרסבורג שברוסיה ואמר כי העבודה במתקן הגרעיני בפורדו באיראן תימשך, וזאת למרות רצון המערב לסיים בו את הפעילות.

התבטאותו של עבאסי-דוואני נשמעת מעט לאחר ששר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הודיע כי איראן דיווחה על כוונותיה לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%. "לראשונה זה שנים רבות, ישנם סימנים מעודדים בתהליך הסדר המצב עם תכנית הגרעין האיראנית", אמר לברוב בראיון שהתפרסם באתר משרד החוץ הרוסי. "הגורם העיקרי לכך היה, כמובן, העקרונות ההדרגתיים וההדדיים שהוצעו על ידי שש המעצמות, שיפתחו לאיראן את האפשרות לצמצום, ובסופו של דבר להסרת הסנקציות שהוטלו – בתמורה לשיתוף פעולה הוגן ועקבי עם הקהילה הבינלאומית", הדגיש לברוב והוסיף כי "מבלי להיכנס לפרטים, האיראנים אישרו את (הנקודה) החשובה ביותר: הם מוכנים לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%. זה יכול להיות הסכם פורץ דרך שיקל באופן משמעותי על בעיות קיימות, בהן החשש לגבי העשרת אורניום ברמה שתאפשר יצירת נשק גרעיני".

גם הנשיא הנבחר רוחאני התייחס לתכנית הגרעין האיראנית ואמר: "כל ענייני הגרעין שלנו נמצאים בשקיפות, אך אנו מוכנים לפעול בשקיפות נוספת בעניין זה, ולהוכיח לעולם שאין כל בעיה". הוא הודה כי הסנקציות שמטיל המערב על המדינה מובילות למשבר כלכלי, והוסיף: "שאלת הסנקציות היא בעיה שאנחנו מתמודדים איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully