וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות: נשיא איראן הנבחר העתיק הדוקטורט שלו

פעילים איראנים טוענים כי העבודה שהגיש חסן רוחאני לאוניברסיטת גלזגו כוללת בתוכה קטע שנלקח מספרו של סופר אפגני, ודורשים מהאוניברסיטה לפסול אותה. "הפסקאות זהות"

האם נשיא איראן הנבחר זייף את עבודת הדוקטורט שלו? פעילים ממוצא איראני שחקרו את עבודת הדוקטורט של חסן רוחאני, נשיאה הנבחר של הרפובליקה האיסלאמית, טענו בימים האחרונים כי מצאו בעבודה פסקאות שהועתקו מספרו של סופר אפגני. רוחאני, דוקטור למשפטים, קיבל את התואר השלישי מאוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד ב-1999. עבודתו עסקה ביישומה של השריעה – ההלכה האיסלאמית – בפוליטיקה המודרנית ותוך התייחסות מיוחדת לאיראן.

חסן רוחאני , נשיא איראן הנבחר. AP
עבודתו עסקה ביישומה של ההלכה האיסלאמית בפוליטיקה המודרנית. חסן רוחאני/AP

הטענות התפרסמו בכתבה שהועלתה לאתר האינטרנט הפרסי Khodnevis.org, המופעל על ידי הבלוגר האיראני ניקהנג קוסאר, המתגורר בוושינגטון הבירה. קוסאר השווה בכתבה כמה פסקאות מעבודתו של רוחאני לקטע מספרו של הסופר האפגני מוחמד האשים קמלי, המשמש כיום מנכ"ל המכון הבינלאומי ללימודים איסאלמיים מתקדמים במלזיה.

בהדד מורשדי, פעיל אחר ממוצא איראני המתגורר בלונדון, טען גם הוא כי העבודה, המתפרשת על פני למעלה מ-500 עמודים, הועתקה בחלקה. "הפסקאות שהוצאו מספרו של קמלי זהות לחלוטין לאלה שבעבודה", הסביר. הוא ציין כי הוא ופעילים נוספים המתנגדים לרוחאני "מתכוונים לבקש מהאוניברסיטה לשלול את תואר הדוקטור של רוחאני".

חגיגות ניצחון של תומכי חסן רוחאני, הנשיא החדש של איראן. טהרן, 16 ביוני. AP
חגיגות בטהרן לאחר פרסום התוצאות בבחירות לנשיאות/AP

דובר אוניברסיטת גלזגו, צ'ארלס מקגי, הגיב היום לטענות נגד המנהיג הנבחר. לפי ה"פוריין פוליסי", מקגי אמר כי הספרייה במוסד האקדמי "זה עתה אישרה כי יש התייחסות לספרו של קמלי בגוף העבודה של ד"ר רוחאני וכן ברשימה הביבליוגרפית בסוף העבודה". לדבריו, האוניברסיטה גם ביקשה רשמית מרוחאני להעביר את העבודה לפורמט דיגיטלי, "על מנת שהיא תהיה נגישה לציבור הרחב".

רוחאני, שניצח החודש בבחירות לנשיאות איראן ברוב של למעלה מ-50% מקולות הבוחרים, יחליף בתחילת אוגוסט את הנשיא בשמונה השנים האחרונות, מחמוד אחמדינג'אד. עד כה לא התייחס רוחאני לטענות נגדו על ההעתקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully