וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: איראן מוכנה להשהות את העשרת האורניום

שר החוץ הרוסי הודיע כי איראן מוכנה כבר לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20% בתמורה להסרת הסנקציות שהוטלו עליה על ידי המערב. "זה יכול להיות הסכם פורץ דרך"

איראן הודיעה כי היא מוכנה לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20% – כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שקרא למערב להסיר את הסנקציות נגד טהרן. "לראשונה זה שנים רבות, ישנם סימנים מעודדים בתהליך הסדר המצב עם תכנית הגרעין האיראנית", אמר לברוב בראיון שהתפרסם באתר משרד החוץ הרוסי.

"הגורם העיקרי שגרם לכך היה, כמובן, העקרונות ההדרגתיים וההדדיים שהוצעו על ידי שש המעצמות, שיפתחו לאיראן האפשרות לצמצום, ובסופו של דבר להסרת הסנקציות שהוטלו - בתמורה לשיתוף פעולה הוגן ועקבי עם הקהילה הבינלאומית", הדגיש לברוב והוסיף כי "מבלי להיכנס לפרטים, האיראנים אישרו את (הנקודה) החשובה ביותר: הם מוכנים לעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%. זו יכול להיות הסכם פורץ דרך שיקל באופן משמעותי על בעיות קיימות, בהן החשש לגבי העשרת אורניום ברמה שתאפשר יצירת נשק גרעיני".

במסיבת העיתונאים הראשונה שקיים מאז נבחר לנשיא איראן התייחס אתמול חסן רוחאני למשבר הכלכלי הנובע מהעיצומים שהטיל המערב, והודה כי "שאלת הסנקציות היא בעיה שאנו מתמודדים איתה". לדבריו, אפילו המערב מתמודד עם בעיות כלכליות, "אך רק ישראל מרוויחה מן הסנקציות הללו". לדבריו, "כל ענייני הגרעין שלנו נמצאים בשקיפות, אך אנו מוכנים לפעול בשקיפות נוספת בעניין זה, ולהוכיח לעולם שאין כל בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully