וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הסגנו את כוחותינו מסוריה בשל האיום הגובר

על פי דיווח בעיתון רוסי, ההחלטה התקבלה מחשש למשבר פוליטי עקב פגיעה אפשרית באזרחים רוסים. עוד דווח כי מוסקבה פינתה את הבסיס הימי האסטרטגי שלה בעיר הנמל טרטוס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה הסיגה לאחרונה את כל כוחות הצבא שלה מסוריה והותירה את המרכז הימי האסטרטגי שלה בעיר הנמל טרטוס שבמערב המדינה בלתי-מאויש. על פי דיווח העיתון הרוסי "ודומוסטי", ההחלטה התקבלה בעקבות האיומים הביטחוניים הגוברים בשל מלחמת האזרחים במדינה. לדברי גורם במשרד ההגנה הרוסי, לפי שעה אין נוכחות אזרחית או צבאית בסוריה, בעלת-בריתה של מוסקבה עוד מימי ברית המועצות.

לדברי הגורם, ההחלטה של ממשלת רוסיה התקבלה גם בשל הסיכון הפוליטי הכרוך בפגיעה באזרחים רוסים על ידי מי מהצדדים היריבים בסוריה. סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, נטה לאשר את הדיווח על הפינוי הכולל. "היום למשרד ההגנה הרוסי אין ולו נציג אחד בסוריה", אמר בוגדנוב בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. "בטרטוס לא היה לנו מעולם בסיס. מדובר במתקן טכני לאחזקת ספינות המפליגות בים התיכון". המתקן בטרטוס, הממוקם בלב האזור שבשליטת משטרו העלאווי של בשאר אסד, הוקם בעקבות הסכם בין מוסקבה ודמשק ב-1971 ונחשב לנכס אסטרטגי של רוסיה במזרח התיכון. לאחרונה דווח כי רק כמה עשרות אנשי משרד ההגנה הרוסי פעלו במקום.

הפגנה לאות תמיכה בשלטון אסד בעיר הנמל טרטוס, סוריה, 3 בנובמבר 2011. רויטרס
הבסיס הימי בטרטוס נחשב לנכס אסטרטגי של רוסיה במזרח התיכון. הפגנת תמיכה באסד בעיר הנמל, יוני 2011/רויטרס

מוקדם יותר היום העריך הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, כי למעלה מ-100 אלף בני אדם נהרגו בסוריה מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה במרץ 2011. הערכה זו גבוהה מזו של האו"ם, שהעריך לאחרונה כי 93 אלף בני אדם קיפחו את חייהם בעימותים.

בדוח חדש שפרסם הארגון נכתב כי מניין ההרוגים הכולל במלחמה עומד על 100,191 בני אדם, מתוכם 36 אלף אזרחים, 25 אלף חיילים ו-18 אלף מורדים. יתר ההרוגים הם חברי מיליציות התומכות במשטר הסורי, קורבנות בלתי-מזוהים ולוחמי חיזבאללה. הארגון, הנסמך על רשת ענפה של פעילים ברחבי סוריה, על רופאים ועורכי דין, העריך כי 169 לוחמי חיזבאללה נהרגו במלחמה.

בתוך כך, הזהיר היום עבדאללה מלך ירדן כי ללא התערבות חיצונית, המלחמה בסוריה עלולה להצית משבר עדתי-אזורי. בריאיון לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", אמר עבדאללה כי גם הפלסטינים עלולים לצאת להפגנות בסגנון "האביב הערבי" אם הם ירגישו שהם עומדים בפני מבוי סתום במשא ומתן עם ישראל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully