וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוגעים גם בילדים: פצועה סורית בת 13 הובאה לארץ

קובי מנדל

22.6.2013 / 23:11

צוותי רפואה של צה"ל העבירו לבית החולים בנהריה את הנערה, שהיא הנפגעת הצעירה ביותר ממלחמת האזרחים בסוריה שהועברה עד כה לישראל. היא סובלת מפגיעות קשות בפנים ובגפיים

נערה כבת 13 מסוריה, שנפצעה באורח בינוני עד קשה במהלך מלחמת האזרחים המתחוללת בארצה, אושפזה הערב (שבת) במרכז הרפואי גליל מערבי בנהריה. הנערה, שסובלת מפגיעות קשות בפנים ובגפיים, היא צעירת הנפגעים מסוריה שהגיעו ארצה עד כה. צוותי רפואה של צה"ל הם שהעבירו אותה לבית החולים, ומיד עם הגעתה היא עברה בדיקות הדמיה על מנת לאמוד את אופי החבלות הפנימיות בגופה.

ד"ר מיכאל וייס, מנהל מרכז הטראומה בבית החולים, מסר כי "לנערה שבר פתוח ברגלה ופגיעה בכלי דם, דבר שמחייב ניתוח". הוא הוסיף כי "רסיס חדר לפניה וגרם לפגיעה באזור העין, והלחי וכן ישנה פגיעה ביד שמאל כתוצאה מרסיס שחדר אליה".

חדר המיון בבי"ח זיו בצפת אליו הובאו חמישה פצועים סורים, 16 פברואר 2013. ערן גילווארג
מאבטח שומר על מיטותיהם של פצועים שהועברו לישראל בחודש פברואר האחרון/ערן גילווארג

עד כה הועברו לישראל עשרות פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. לפני כשבוע הובא לבית החולים רבקה זיו בצפת פצוע, אשר לבגדיו הוצמד פתק בכתב יד בערבית מאת רופא עם תיאור מצבו והטיפול אותו קיבל. על פי הכתוב בפתק, הפצוע טופל במשך יומיים בבית חולים בסוריה, טרם הועבר לישראל. הרופא הסורי כתב את חוות דעתו הרפואית בנוגע להמשך הטיפול הרצוי לפצוע. "לפי דעת הרופאים", נכתב, "יש צורך בפתיחת בטן להערכת מצב הכבד והוצאת תחבושות לחץ. בבקשה בצעו מה שצריך ותודה מראש". בתחתית הפתק, הוסיף הרופא את רשימת התרופות בהן טופל הפצוע וחתם בשמו.

בתחילת החודש הובאו לבית החולים בצפת שני אזרחים סורים שנפצעו באורח קשה בלחימה מול צבא אסד. בחדר הטראומה של בית החולים התגלה רימון רסס בכיס מכנסיו של אחד הפצועים. למקום הוזעקו חבלנים והצוות הרפואי הורחק מחדר הטראומה עד שהרימון נוטרל. גורמים בצה"ל אמרו אז לאחר האירוע החריג כי הצבא יפיק את הלקחים ויקפיד לבדוק את הפצועים בטרם העברתם לשטח ישראל בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully