וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור מחלה: פתק מרופא הוצמד לפצוע סורי שהובא לארץ

קובי דוד

12.6.2013 / 16:45

הרופאים במרכז הרפואי זיו בצפת הופתעו לגלות בין בגדיו של פצוע שהועבר לישראל מכתב בשפה הערבית, ובו עדכון מרופא סורי על מצבו הרפואי. "בבקשה בצעו מה שצריך ותודה מראש"

פצוע סורי, שהועבר לפני כמה ימים על ידי צה"ל לטיפול במרכז הרפואי זיו בצפת, הגיע כאשר לבגדיו מוצמד פתק בכתב יד בערבית מאת רופא עם תיאור מצבו והטיפול אותו קיבל. על פי הכתוב בפתק, הפצוע טופל במשך יומיים בבית חולים בסוריה, טרם הועבר לישראל. זהו הפצוע הסורי הראשון המועבר למרכז הרפואי זיו לאחר שקיבל טיפול רפואי ראשוני בסוריה. עד כה הועברו לבית החולים 20 פצועים ממלחמת האזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפתק שהוצמד לגופו של הפצוע הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפתיחת המכתב, שנמצא בכיסו של הפצוע, נכתבה פנייה לרופאים הישראלים, יחד עם עדכון על מצבו והטיפול אותו הוא עבר במדינתו. "לרופא הכירורג המכובד שלום", כתב הרופא הסורי. "החולה בן 28 שנים, נפגע מכדור שנכנס לבית החזה וגרם לשבר בצלעות ומרסיסים שגרמו לנזק בסרעפת ובכבד. בוצעה פתיחת חזה, עצירת הדימום, פתיחת בטן ועצירת דימום בכבד. בכבד לא הייתה אפשרות תפירה ובוצעה חבישת לחץ בבטן. הפצוע נשאר במעקב מאז שבת האחרונה בשעה 11:00 לפני הצהריים".

בהמשך, הוסיף הרופא הסורי את חוות דעתו הרפואית בנוגע להמשך הטיפול הרצוי לפצוע. "לפי דעת הרופאים", נכתב, "יש צורך בפתיחת בטן להערכת מצב הכבד והוצאת תחבושות לחץ. בבקשה בצעו מה שצריך ותודה מראש". בתחתית הפתק, הוסיף הרופא הסורי את רשימת התרופות בהן טופל הפצוע וחתם בשמו. ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו, סיפר כי "הפצוע היה במצב קשה מאוד ולאחר שטופל במשך יומיים בבית חולים בסוריה, הועבר לידי כוחות האו"ם שהעבירו אותו לידי צה"ל להמשך טיפול בישראל".

ד"ר עמרם הדרי, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי, אשר היה שותף לטיפול בפצוע, הוסיף כי "הפצוע הגיע אלינו במצב קשה ועבר ניתוח חוזר בו בוצעה הטריית הפצע בכבד, תפירת הסרעפת וניקוז חלל החזה. לאחר הניתוח הוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ כללי". כמו כן, הודה ד"ר הדרי כי "הניתוח שבוצע בפצוע בסוריה היה בסיסי. איני יודע מה האמצעים שעמדו לרשות הרופאים שטיפלו בו, אך כנראה שהניתוח (שבוצע בו - ק.ד.) הציל את חייו".

חדר המיון בבי"ח זיו בצפת אליו הובאו חמישה פצועים סורים, 16 פברואר 2013. ערן גילווארג
מאבטח שומר על מיטותיהם של פצועים שהועברו לישראל בחודש פברואר האחרון/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully