וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימון רסס התגלה במכנסי פצוע סורי שהועבר לישראל

חיילי צה"ל שזיהו שני פצועים סמוך לגדר המערכת בגבול סוריה העבירו אותם במצב קשה לבית החולים זיו בצפת. בחדר הטראומה התגלה הרימון בכיס מכנסיו של אחד מהם - ונוטרל

צילום: סרטון שהועלה לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

שני אזרחים סורים שנפצעו בלחימה מול צבא אסד פונו הבוקר (חמישי) מאזור הגבול לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת. הפינוי התאפשר לאחר שחיילי צה"ל זיהו את הפצועים יחד עם אזרחים סורים נוספים באזור גדר המערכת. בחדר הטראומה של בית החולים התגלה רימון רסס בכיס מכנסיו של אחד הפצועים, שהגיעו לבית החולים במצב קשה. למקום הוזעקו חבלנים והצוות הרפואי הורחק מחדר הטראומה עד שהרימון נוטרל. גורמים בצה"ל אמרו כי הצבא יפיק את הלקחים ויקפיד לבדוק את הפצועים בטרם העברתם לשטח ישראל בעתיד.

מורדים סורים השתלטו על הצד הסורי של מעבר קוניטרה, 6 ביוני 2013. ג'יליס
עשן מיתמר מעל סוריה סמוך לגבול, הבוקר/ג'יליס

נתן קוזאי, אח במיון, שנכח במקום סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "קיבלנו שני פצועים, שניהם במצב קשה, כאשר אחד מהם היה מונשם עם פגיעת חזה. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי ראשוני, אחד הפרמדיקים מצא בין חפציו רימון יד. מיד קראנו לשומרים וגם דאגנו לפנות לחדר הטראומה. מדובר במקרה חריג שטופל במהירות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

משעות הבוקר המוקדמות נערכת לחימה בין המורדים לצבא הסורי באזור מעבר קוניטרה. המורדים טענו כי השתלטו על הצד הסורי של המעבר בגבול רמת הגולן, מרחק של מאות מטרים משטח ישראל. קודם לכן, נפלה פצצת מרגמה בבסיס האו"ם באזור וככל הנראה מדובר בירי תועה מהלחימה בין צבא אסד למורדים הסורים. צה"ל תגבר באופן נקודתי את האזור והגביר את רמת הדריכות לאורך הגבול. החיילים נשלחו לאזורים ממוגנים והחקלאים הונחו שלא לעבד את אדמותיהם. בשעות הצהריים הסתמן כי צבא אסד החל בתמרון מהיר לכבוש מחדש את האזור מידי המורדים.

זו אינה הפעם הראשונה שישראל מגישה סיוע רפואי לפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. לפני כחודש העבירו חיילי צה"ל אזרח סורי אשר נפצע בקרבות לפני החולים זיו. הוא הועבר לטיפול בחדר ניתוח, במצב קשה, עם פגיעת ירי בבטנו. כמה ימים קודם לכן הובא למרכז הרפואי בצפת פצוע סורי נוסף ואושפז במחלקה הכירורגית. בסך הכל טופלו בישראל בארבעת החודשים האחרונים למעלה מעשרה פצועים סורים. גורם צבאי מסר בעבר כי "אין שום כוונה לקלוט פליטים מסוריה וכל מקרה נבחן לגופו". לדבריו, "צה"ל יושיט עזרה ולא יתעלם ממקרים חריגים. ברגע שהפצועים שמטופלים בישראל יחלימו, הם ישובו לסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully