וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון לזכויות אדם: 100 אלף נהרגו במלחמה בסוריה

ארגון בריטי דיווח כי במלחמה נהרגו כ-18 אלף מורדים, 36 אלף אזרחים וכ-170 לוחמי חיזבאללה. עבדאללה מלך ירדן מזהיר: ללא התערבות חיצונית, יש סכנה למשבר עדתי אזורי

הארגון הסורי לזכויות אדם אומר כי יותר מ-100 אלף בני אדם נהרגו במלחמת האזרחים בסוריה, מאז החלו העימותים במדינה בחודש מרץ 2011. הערכה זו גבוהה במעט מזו של האו"ם, שקבע לאחרונה את מניין ההרוגים בסוריה על 93 אלף.

בדוח חדש שפרסם הארגון ממושבו בלונדון, נאמר הבוקר (רביעי) כי מניין המתים הכולל במלחמה עומד על 100,191 בני אדם, בהם 36,661 אזרחים, 25 אלף חיילים ו-18,072 מורדים. יתר המתים הם חברי מיליציות התומכות במשטר, קורבנות בלתי-מזוהים ולוחמי חיזבאללה. הארגון, הנסמך על רשת ענפה של פעילים ברחבי סוריה, על רופאים ועורכי דין, העריך כי 169 לוחמי חיזבאללה נהרגו במלחמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, הזהיר היום עבדאללה מלך ירדן כי ללא התערבות חיצונית, המלחמה בסוריה עלולה להצית משבר עדתי-אזורי. בריאיון לעיתון הלונדוני א-שרק אל-אווסט, אמר עבדאללה כי גם הפלסטינים עלולים לצאת להפגנות בסגנון "האביב הערבי" אם הם ירגישו שהם עומדים בפני מבוי סתום במו"מ עם ישראל.

בסוף השבוע דיווח ה"לוס אנג'לס טיימס" כי ה-סי-איי-אי וכוחות מיוחדים מאמנים את המורדים הסורים בחשאי מאז סוף 2012, חודשים לפני שממשל אובמה אישר את התכנית לחימוש ישיר של המורדים. גורמים אמריקנים ומפקדים בצבא המורדים סיפרו לעיתון כי האימונים מתמקדים באמצעי לחימה מסוג טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים. על פי הדיווח, האימונים מתבצעים בבסיסים בירדן ובטורקיה.

מנהיג מיליציית מורדים סורית מעביר הדרכת נשק לקבוצת נשים במסגד בעיר חלב, 24 יוני 2013. רויטרס
מנהיג מיליציית מורדים מעביר הדרכת נשק לקבוצת לוחמות בעיר חלב, השבוע/רויטרס

לדברי המקורות, באימונים משתתפים לוחמים בצבא סוריה החופשי – הזרוע המזוינת של המורדים. את מספר הלוחמים המאומנים לא ניתן לקבוע במדויק, אך מפקד בצבא המורדים אישר כי בירדן בלבד מוכשרים בין 20 ל-45 לוחמים בכל אימון. על פי הדיווח, צוותים אמריקניים מיוחדים בחרו את הלוחמים שיאומנו כבר בשנה שעברה, כאשר ארצות הברית החליטה לספק למורדים מדים, מכשירי קשר וסיוע רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully