וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חד-הוריות בכנס מחאה: רוצות לעבוד ולקבל מזונות

האמהות מבקשות לפרנס את עצמן ואת ילדיהן, אך נלחמות על זכויותיהן כחד-הוריות, הנמנעות מהן בשל יציאתן לעבודה. אם חד-הורית: "אנחנו לא צריכות להיענש כי אנחנו עובדות"

כמאה נשים חד הוריות השתתפו אתמול (שלישי) בכנס מחאה שכותרתו "עובדת! לא פרזיטית. תנו לנו לחיות בכבוד", בדרישה לאפשר להן לפרנס ילדיהן על ידי יציאה לעבודה שכיום מונעת מהן קבלת זכויותיהן. בכנס, שנערך בבית ויצו בתל אביב, נכחו נשים מכל הארץ הפעילות בקבוצות החד הוריות "הכוח להשפיע נשים עושות שינוי" ו"הקול הנשי-מחאת האמהות החד הוריות" במטרה לפעול לשינוי חקיקה שיסייע להן לחיות ולפרנס ילדיהן בכבוד. הן צפויות להרחיב את המחאה ולהציב משמרות בצמתים ברחבי הארץ ומול בתיהם של שרים וח"כים.

כנס מחאה של נשים חד הוריות בבית ויצו בת"א, יוני 2013. דנה ויילר-פולק, ספק 500
"עובדת! לא פרזיטית". כנס המחאה, אתמול/ספק 500, דנה ויילר-פולק

"אני עובדת כקניינית רכש ומשתכרת 6,500 שקל בחודש לכן לא מקבלת מזונות או סיוע בשכר דירה", אמרה לוואלה! חדשות אירית גיל, אם חד הורית לשניים. "ב-1,300 שקל אני צריכה לגדל ילדים, לשלם מסים ובעצם לקיים חיים. כשאישרו את החוקים האלה לפני שנים לא חשבו שיוקר המחייה יהיה לא הגיוני כפי שהוא היום אבל אנחנו לא צריכות להיענש כי אנחנו עובדות, כי אנחנו רוצות לשמש דוגמא לילדים שלא יראו אמא עצובה שבקושי שסוחבת עצמה, אלא אמא שקמה בראש מורם ומראה מה זו הצלחה".

המציאות כיום מובילה את הנשים לוותר על הצרכים הבסיסיים ביותר. כך למשל מסבירה א.ש, אם חד הורים לשניים: "אני צריכה טיפול שיניים אבל אני מוותרת לטובת טיפול שהילדים צריכים. עושים שיקולים על מה לוותר כדי לחיות ולספק לילד מה שצריך. גם אנחנו בני אדם ולכן רוצה לעבוד להרוויח ולחיות. אני מזמינה את האנשים שם למעלה אלי הביתה לראות מה זה חיים במציאות כזו, זה בלתי אפשרי וזה לא מגיע לאיש"' אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דורשות את תיקון חוק המזונות. האמהות בכנס המחאה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין דרישות החד הוריות - תיקון חוק המזונות כך שיוכלו לצאת לעבוד ולקבל את המזונות שנקבעו להן על פי החוק ללא תלות בגובה שכרן. עוד דורשות האמהות הגדלת מענקי הסיוע בשכר דירה, הגדלת מענקי לימודים שמסתיימים היום בהגיע הילד לכיתה ח?, וכן הנחה נוספת בארנונה לאמהות עובדות והפחתת תשלומים לבית הספר ב-10%. "אני כאן היום להביא לציבור הישראלי את קולן של 130 אלף משפחות חד הוריות ש-80% מהן הינן נשים עובדות?, אמר רן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד במסגרתה פועלת קבוצת הנשים. "הן לא פרזיטיות ולא מבקשות רחמים אלא דורשות שהמדינה תיתן להן להתפרנס בכבוד".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully