וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ברזיל למוחים: נקיים משאל עם על הרפורמה

בניסיון להביא לסופן של ההפגנות ברחבי המדינה הציעה דילמה רוסף לשתף את האזרחים בהחלטה על גורלם. בנוסף, הבטיחה סיוע של מיליונים לתחבורה הציבורית. "ברזיל בשלה להתקדם"

נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, הציעה הלילה (שלישי) לקיים משאל עם על הרפורמות שהיא מבקשת להנהיג במדינה בניסיון להביא לסופן של ההפגנות נגד הממשלה. בנוסף, היא הצהירה כי תנהיג תכנית הטבות חדשה בתחבורה הציבורית בסכום כולל של 25 מיליון דולרים. רוסף, שנפגשה עם מושלי הערים שחוו לאחרונה בתחום שיפוטם את גל המחאה הקשה מצד הציבור, הבטיחה כי תחיל את הרפורמה החדשה גם על מערכת הבריאות, וכן תגבש תוכנית ליצירת מקומות עבודה חדשים.

נשיא פיפ"א ספ בלאטר לצד נשיאת ברזיל דילמה רוסף. רויטרס
הנשיאה רוסף, מימין, לצידו של נשיא התאחדות הכדורגל העולמית ספ בלאטר במהלך משחק בטורניר גביע הקונפדרציות שמתקיים בימים אלה במדינה/רויטרס

"ברזיל בשלה להתקדם", נאמר בהודעה מטעמה של הנשיאה, שקראה גם להרגעת המחאה הסוערת, שהביאה כבר למותם של ארבעה בני אדם. כמו כן, למרות שפרטים ממשיים בנוגע לתוכנה של הרפורמה המוצעת עדיין לא פורסמו, הודיעה רוסף כי היא תחל באופן מיידי להחמיר את העונשים נגד המעורבים בשחיתות ברחבי המדינה על ידי חקיקתו של חוק חדש בנושא. "אנו חייבים להעמיד בעדיפות עליונה את החמרת הצעדים במאבק בשחיתות בכל התחומים", אמרה.

אתמול נפגשה רוסף עם ראשי ארגוני המוחים, לאחר שבמהלך יום ראשון יצאו עשרות אלפי בני אדם לרחובות במספר ערים במדינה והמשיכו להפגין נגד השחיתות ורמת השירותים הציבוריים. אולם, למרות נכונותה של הנשיאה לנקוט בהליך של הידברות, לא נמצא עדיין הפיתרון שיוביל לקץ המחאה. מיירה לונגו ויויאן, אחת מראשי הארגונים שנכחה בפגישה עם רוסף בבירת המדינה ברזיליה, טענה כי לא הוצגו במהלכה צעדים קונקרטיים בהם מתכוונת לנקוט הממשלה, ולכן "מאבקם יימשך", כדבריה.

בשבת האחרונה פנתה רוסף בשידור חי למיליוני המפגינים שיצאו לרחובות במהלך השבוע האחרון, וקראה להם לשמור על הסדר ברחובות. רוסף גינתה את האלימות והוונדליזם שפגעו במדינה בהפגנות הגדולות ביותר שראתה ברזיל ב-20 השנים האחרונות. הנשיאה הבטיחה כי כוחות הביטחון יגנו על הרכוש הציבורי. בשידור הישיר שבה רוסף ואמרה כי היא וממשלתה תומכים בשינוי החברתי והוסיפה כי לה החובה להקשיב לקולות המפגינים ולנהל דיאלוג עם כל הצדדים.

מפגין מחבק מפקד משטרה בהפגנה בסלבדור, ברזיל, 22 ביוני 2013. רויטרס
חייבים להיאבק בשחיתות. מפגין מחבק שוטר בהפגנה בעיר סלבדור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully