וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון לסיים את המחאה: נשיאת ברזיל הציגה רפורמה

דילמה רוסף, פנתה בשידור חי למיליוני המפגינים שיצאו לרחובות בימים האחרונים והבטיחה לגבש תכנית להטבות חדשות בתחבורה הציבורית ושכל התמלוגים מהנפט יועברו לחינוך

נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, פנתה הלילה (שבת) בשידור חי למיליוני המפגינים שיצאו לרחובות בימים האחרונים וקראה להם לשמור על הסדר ברחובות. רוסף גינתה את האלימות והוונדליזם שפגעו במדינה בהפגנות הגדולות ביותר שראתה ברזיל ב-20 השנים האחרונות. הנשיאה הבטיחה כי כוחות הביטחון יגנו על הרכוש הציבורי. בשידור הישיר שבה רוסף ואמרה כי היא וממשלתה תומכים בשינוי החברתי והוסיפה כי לה החובה להקשיב לקולות המפגינים ולנהל דיאלוג עם כל הצדדים.

בנאומה חשפה רוסף את תכניתה למספר רפורמות בניסיון להביא לסופן של ההפגנות נגד הממשלה ברחבי המדינה. היא סיפרה כי תגבש תכנית להטבות חדשות בתחבורה הציבורית והבטיחה שכל התמלוגים מהנפט ברחבי המדינה יושקעו בחינוך. עוד הבטיחה כי אלפי רופאים יגויסו ממדינות אחרות כדי לשפר את שירותי הבריאות במדינה.

הפגנות נגד השחיתות הממשלתית בריו דה-ז'נירו, ברזיל, 20 יוני 2012. רויטרס
שני הרוגים ועשרות פצועים בהפגנת המיליונים. הפגנות בריו/רויטרס

מוקדם יותר כינסה רוסף ישיבת קבינט שם דנו במחאה. ההפגנות החלו במחאה נגד עליית מחירי התחבורה הציבורית בסאו פאולו אך אלו גדלו במהרה ברחבי המדינה והפכו למחאה נגד שחיתות ורמת השירותים הציבוריים. ביום חמישי האחרון למעלה ממיליון בני אדם במספר ערים יצאו לרחובות, אז נהרגו שני בני אדם ונפצעו עשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully