וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירות המחאה: בוטל ייקור התחבורה הציבורית בברזיל

ראשי הערים הגדולות במדינה, סאו פאולו וריו דה-ז'נירו, הודיעו כי יצטרפו לשש ערים נוספות ויבטלו את העלאת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. לא ברור אם הצעד יביא לקץ המחאה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צעד ראשון לקראת סוף המחאה? ראשי שתי הערים הגדולות ביותר בברזיל, סאו פאולו וריו דה-ז'נירו, הודיעו הלילה (חמישי) כי הם מבטלים את התוכנית להעלות בעשרה סנטים את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. כזכור, תכנית זו הייתה הסיבה לפרוץ המחאה החריפה ביותר שידעה המדינה ב-20 השנים האחרונות. לכן, לאור התגברות המחאות וההפגנות האלימות בימים האחרונים, הודיעו אדוארדו פאייס, ראש עיריית ריו דה-ז'נירו, ופרננדו חדאד, ראש עיריית סאו פאולו, על כוונתם לסגת מתוכניתם המקורית ולהיענות לדרישות ההמונים. צעד זה מגיע לאחר שראשיהם של שש ערים נוספות כבר הודיעו על כוונתם לבטל את העלאת המחירים.

שוטרים חוסמים את המפגינים לפני משחקה של נבחרת ברזיל בגביע הקונפדרציות. רויטרס
שוטרים חוסמים את המפגינים לפני המשחק של נבחרת ברזיל, אתמול/רויטרס

אולם, למרות הודעתם של ראשי הערים, לא ניתן עדיין לקבוע האם זהו תחילת הסוף של המחאה. רבים מבין המפגינים, שהתראיינו לכלי התקשורת המקומיים, טענו שזוהי התחלה טובה אומנם, אולם היא עדיין לא מספקת את כל מה שהם דורשים מהרשויות. לטענתם של המפגינים, הם יבואו על סיפוקם רק כאשר תונהג תחבורה ציבורית חופשית בחינם, ולא רק כזו המתאפשרת בעלויות כספיות נמוכות. עוד טוענים המפגינים, כי המחאה כעת לא סובבת רק סביב הכוונה להעלות את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, אלא היא מתמקדת בשיפור השירות הציבורי במדינה כולה.

אתמול נמשכו המהומות ברחבי המדינה, והממשלה אף נאלצה להציב כוחות משטרה רבים בכמה ערים בהן התקיימו משחקי הכדורגל במסגרת גביע הקונפדרציות. הממשלה נקטה בצעד זה מכיוון שגביע הקונפדרציות נחשב לחזרה הגנרלית לקראת טורניר הגביע העולמי שיתקיים בברזיל בקיץ הבא, וצפוי לגרום לבואם של מאות אלפי תיירים למדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהדות נבחרת ברזיל מפגינות לפני המשחק בגביע הקונפדרציות ("זו לא הפגנה נגד הנבחרת, אלא נגד השחיתות"). רויטרס
אוהדות של נבחרת ברזיל מניפות שלטים נגד השחיתות השלטונית, אתמול/רויטרס

גם ביום שלישי יצאו ההמונים לרחובות והפגינו נגד מדיניות הממשלה. אלפים הפגינו ברחבי המדינה, כשמוקד המחאה הייתה סאו פאולו. תושבי העיר קראו לממשלה לגלות אחריות רבה יותר כלפי הצרכים של העם, אך בניגוד ללילה הקודם ההפגנות התנהלו בשקט יחסי ללא עימותים יוצאי דופן בין המוחים לבין כוחות המשטרה שנפרשו ברחובות. קבוצה קטנה של מפגינים ניסתה ללא הצלחה להלהיט את הרוחות לאחר שחבריה ניסו לפרוץ לבניין ממשלתי בעיר. השוטרים, שהיו חסרי מעש ברוב הזמן, הדפו אותם בזמן שהלמו על חלונות המבנה.

באותו יום, במקביל להמשך המחאות, נשאה נשיאת המדינה, דילמה רוסף, נאום מיוחד לאומה בו טענה כי קריאתם של המוחים נשמעה היטב במדרונות השלטון. "המסר הישיר שעולה מהרחובות הוא לאחריות חברתית יותר, לבתי ספר ובתי חולים טובים יותר, לבריאות טובה יותר ולמעורבות ישירה", אמרה רוסף, והוסיפה כי "הממשלה שבראשותי מחויבת לשינוי חברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully