וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידות העילית תרגלו: מחבלים מתבצרים, עשרות הרוגים

24.6.2013 / 5:00

הרמטכ"ל גנץ הכריז אתמול לפנות בוקר על תרגיל פתע, במהלכו תרגלו היחידות מענה לפיגוע בשלושה מוקדים. אלפי חיילים, שהתכוננו לתרגיל במשך כשנה, השתתפו. "שיתוף פעולה טוב"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

יחידות העילית של צה"ל תרגלו אתמול (ראשון) במפתיע מענה לפיגועי טרור רחבי היקף בשלושה מוקדים שונים ברחבי הארץ, בדגש על הגבול עם מצרים באזור סיני וגבול סוריה. ההכנות לתרגיל, שעליו הכריז הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אתמול לפנות בוקר, החלו כבר לפני כשנה. עם זאת, פתיחת התרגיל, שבו השתתפו אלפי חיילים – גם מיחידות המודיעין של צה"ל, וכן אנשי שב"כ – נפלה על הלוחמים "כרעם ביום בהיר".

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ משתתף בתרגיל התמודדות יחידות עילית עם פיגוע טרור. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ במהלך התרגיל/דובר צה"ל

התרגיל כלל תרחישי קיצון מצד ארגוני ג'יהאד עולמי, שבמהלכו נהרגו לכאורה עשרות אזרחים ישראלים ועשרה חיילים. בין היתר, תורגל תרחיש של התבצרות מחבלים בבתי מלון ובחדרי אוכל של יישוב, תוך כדי שהמחבלים מקבלים הכוונה מחו"ל. גם הרמטכ"ל וסגנו, אלוף גדי איזנקוט, השתתפו בתרגיל ושולבו בתהליך קבלת ההחלטות.

"מדובר בתרגיל רב-זרועי בצה"ל ובין-ארגוני, שבו השתתפו גם משטרת ישראל, שב"כ והיחידות המבצעיות שלהם, כולל מד"א", סיפר קצין בכיר שלקח חלק פעיל בתרגיל. "מטרת התרגיל, שבוצע בהפתעה גמורה, הייתה לבחון את רמת המוכנות של היחידות המבצעיות והמפקדות במענה לפיגועי טרור גדולים רבי-נפגעים כמו באלג'יר (השתלטות פעילי אל-קאעדה על מתקן הגז באלג'יריה, א.ב)".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ משתתף בתרגיל התמודדות יחידות עילית עם פיגוע טרור. דובר צה"ל
"התרגיל בוצע בהפתעה גמורה". הקצינים מתבוננים במפות/דובר צה"ל

הקצין הבכיר התייחס לביקורת במערכת הביטחון על כך שהמענה לשריפות ופיגועים במגדלים גבוהים, בדגש על אזור גוש דן, לא תורגל. "לצערי הרב, לא תרגלנו מגדלים כי נגמר הכסף", הסביר. "אני מעריך שבשנה הבאה נתרגל את זה". לדברי הקצין הבכיר, תמיד יש עוד מה לשפר. "יש לרענן פקודות, אבל בסך הכל שיתוף הפעולה היה טוב והמענה היה מהיר במעבר מאפס למאה", שיבח הקצין הבכיר את תפקוד הלוחמים והוסיף: "הרעיון הוא להתכונן לפיגועים גדולים שאנחנו רואים בעולם על רקע התערערות היציבות בגבול עם סיני וחוסר המשילות בגבול הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully